يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۸۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکایی که به هیچ تعهدی پایبند نبوده منطقی و عقلانی نیست، گفت: مذاکره با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نبوده درست نیست و نباید مذاکره مجدد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار با وزیر علوم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به امیدوار بودن وضعیت دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه از ارکان کشور است و بر بسیاری از مسائل اثرگذار و در وضعیت کلی کشور اثر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه دوری از مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها را باید مدنظر قرار داد افزود: در حوزه‌های علمیه طلاب تنها برای کسب علم تلاش و تحصیل می‌کنند و علم‌آموزی هم باید در دانشگاه‌ها دنبال شود.

مرجع تقلید شیعیان با تصریح به اهمیت نوآوری در تولید علم خاطرنشان کرد: علم به هیچ مکان و کشوری تعلق نداشته و باید نوآوری و خلاقیت در تولید علم در دستور کار قرار گیرد و این کار سبب تحول در توسعه کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید ارتباط ملموسی با مردم داشته باشند، ابراز کرد: مهارت‌آموزی و ایجاد رابطه قوی میان آموزش‌های دانشگاهی و حل مشکلات مردم اهمیت بالایی دارد که استحکام این رابطه منجر به افزایش شتاب (توسعه) کشور می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه انتقاد را سبب اصلاح مسیر حرکتی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی کشور برشمرد و گفت: دوری از گرایش‌های جناحی باید در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد؛ انتقاد منطقی سبب گره‌گشایی از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با انتقاد از عدم توجه به استعدادهای کشور اظهار داشت: نباید اجازه داد استعدادهای پرورش‌یافته در کشور در کشورهای دیگر مورداستفاده قرار گیرد و باید از این ظرفیت‌ها به‌صورت صحیح استفاده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تربیت دانشجویان متدین و اخلاقمدار باید مورد توجه وزارت علوم و آموزش عالی کشور باشد، یادآور شد: پایبندی دانشجویان به مسائل اخلاقی سبب ماندن آنان در کشور و حل مشکلات می‌شود.

وی اقدامات آمریکا ‌علیه کشور را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: دولتمردان آمریکایی معتقدند فشار اقتصادی سبب به‌زانو درآوردن ملت ایران می‌شود و ما را به میز مذاکره می‌کشانند که این توهمی بیش نیست.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکایی که به هیچ تعهدی پایبند نبوده منطقی و عقلانی نیست، ابراز کرد: مذاکره با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نبوده درست نیست و نباید مذاکره مجدد کرد.

وی با تصریح به اینکه حربه تحریم دشمنان با ایستادگی و مقاومت مردم و مسئولان برطرف می‌شود، گفت: آمریکا جز تحریم هیچ اقدام دیگری نمی‌تواند انجام دهد که این موضوع هم با مقاومت حل خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها