أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۸۹۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش پایگاه 598، روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «لزوم تغییرات اساسی در سیاست منطقه‌ای و داخلی» به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «در کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر خارجه آلمان به وزیر خارجه کشورمان گفته بود حاضرند اینستکس را اجرایی کنند به شرط اینکه سه شرط توسط ایران اجرا شود. محمدجواد ظریف هم پاسخ را به بعد از مشورت با تهران موکول کرد و در نهایت مقامات مسئول هم عنوان کردند که به هیچ وجه از این موضوعات کناره‌گیری نخواهند کرد. بنابراین این مسأله همین‌طور منجمد باقی ماند و اینستکس هم هنوز اجرایی نشده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر عملاً از برجام خارج شویم، ارتباطاتمان با دنیا قطع خواهد شد. یعنی هیچ روزنه امیدی باقی نمی‌ماند و اتحادیه اروپا را کاملاً از دست خواهیم داد. حتی ممکن است اتحادیه اروپا نیز ما را تحریم کند…با اینکه بند ۲۶ و ۳۶ برجام حاکی از این است که اگر یکی از کشورها به تعهداتش عمل نکند، کشور دیگر یعنی ایران می‌تواند دست به اقداماتی بزند که خودش ایجاد و اصلاح کند ولی باید ببینیم در چه فضایی هستیم. ما در شرایطی هستیم که بخواهیم دست به غنی‌سازی‌ای بیش از سهمیه‌ای که برجام تعیین کرده یا تولید آب سنگین و چنین اقداماتی بزنیم؟ آیا فضای بین‌المللی و اتحادیه اروپا فشارهایشان را بر ما افزایش می‌دهند؟».

اسفند ۹۷، اسپوتنیک به نقل از الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: «اعضای گروه E4 (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا) سه شرط را برای ادامه همکاری با ایران اعلام کرده‌اند. شرط اول توقف توان موشکی ایران، شرط دوم توقف کمک مستشاری ایران به کشورهای منطقه (یا همان توقف مبارزه با گروهک‌های تکفیری تروریستی در منطقه) و شرط سوم به رسمیت شناختن (رژیم کودک کش و غاصب) اسرائیل».

حالا این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که اگر ایران این سه شرط را رعایت نکند، اینستکس اجرایی نمی‌شود و اروپا را از دست می‌دهیم و برجام از بین می‌رود و هیچ روزنه امیدی نیز باقی نمی‌ماند و اروپا، ایران را تحریم می‌کند!

همین چند هفته پیش بود که ظریف تصریح کرد که اروپا فقط حدود یک درصد تعهدات خود را انجام داده است. این در حالی است که به استناد ۱۵ گزارش آژانس، ایران تمامی تعهدات خود را اجرایی کرده است.

سال ۹۴ برجام امضاء شد. قرار بود در ازای محدودیت گسترده در توان هسته‌ای، تمامی تحریم‌های ضدایرانی یکباره لغو شود و نه تعلیق. حالا قریب به ۴ سال سپری شده است. آمریکا و اروپا به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و حالا وقیحانه مدعی شده‌اند که ایران باید ۳ شرط خفت بار را بپذیرد تا شاید اینستکس (که یک دهم تعهدات برجامی اروپا هم نیست) اجرایی شود!

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب شرق در اعترافی دیرهنگام نوشته بود: «کم‌کاری اروپا در تأمین منافع اقتصادی ایران از برجام در اطمینان آنها از عدم خروج ایران از این توافق ریشه دارد».

متاسفانه پیچیدن نسخه‌های حقارت بار به یک روال در طیف اصلاح طلب تبدیل شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها