يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۹۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
انصارالله یمن بامداد پنجشنبه اعلام کرد با موشک کروز نیروگاه برق «الشقیق» در جازان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، انصارالله یمن بامداد پنجشنبه اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک کروز نیروگاه برق «الشقیق»، در «جازان»، واقع در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار داده است. 

«یحیی سریع» سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح یمن با اعلام این خبر گفت موشک شلیک‌شده به هدف مورد نظر اصابت کرد. وی تصریح کرد این حمله در پاسخ به تجاوزگری‌های ائتلاف سعودی و محاصره مردم یمن انجام شده است. 

یحیی سریع تصریح کرد: «در صورتی که دشمنی‌ها و حملات سعودی‌ها ادامه یابد به اذن خدا غافلگیری‌های بزرگی با حساسیت بیشتر برای نظام سعودی در راه است.»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.اطلاعات جدیدی که درباره جنگ یمن به دست آمده، نشان می‌دهد شمار کشته‌های این نبرد که ائتلاف سعودی علیه این کشور آغاز کرده، از مرز ۹۱ هزار نفر نیز گذشته است.(جزئیات بیشتر)

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها