أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۷۹۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
دونالد ترامپ با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا مبنی بر اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی که نهایتا به کاهش ارزش یورو منجر خواهد شد، این اتحادیه را به دستکاری عمدی ارزش یورو متهم کرد.
به گزارش پایگاه 598، راشاتودی گزارش داد، دونالد ترامپ با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا مبنی بر احتمال اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی ، این اتحادیه را به دستکاری عمدی ارزش یورو و پایین آوردن آن متهم کرد.

ماریو دراگی، رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا، اخیرا گفته بود که اگر شرایط تورم در این اتحادیه بهبود نیابد و تورم بالا نرود، این بانک مجبور خواهد شد به اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی روی بیاورد.

اجرای این سیاست های می‌تواند به کاهش ارزش یورو در بازار ارز جهانی منجر شود.

با این حال اما، از آن طرف، پایین آوردن ارزش دلار هم برای آمریکا تازگی ندارد. طی ده سال گذشته، بانک مرکزی فدرال آمریکا برای خرید اوراق قرضه دولتی و اوراق قرضه مسکن در این کشور هزاران میلیارد دلار پول چاپ کرده است و ارزش آن را کاهش داده است.

اظهارات ماریو درگی، ارزش یورو را ۰.۲۸ درصد کاهش داد و به ۱.۱۱۹ دلار رساند.

ترامپ بلافاصله پس از این اتفاق با انتقاد از بانک مرکزی اتحادیه اروپا در توئیتر نوشت: درگی از اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی خبر داد و این گفته بلافاصله ارزش یورو در برابر دلار را کاهش داد، این مسئله رقابت آنها با آمریکا را به شکل ناعادلانه‌ای راحتتر می کند.

وی ادامه داد: آنها سال‌هاست که به همراه چین و دیگر کشورها توانسته‌اند با آمریکا رقابت کنند.

 ترامپ پیشتر هم به بانک مرکزی چین به خاطر کاهش ارزش یوآن این کشور در برابر دلار حمله کرده بود و اساسا کنترل نرخ برابری یوآن یکی از مهترین موضوعاتی بود که آمریکا تلاش کرد در مذاکرات تجاری با چین که تا کنون بی نتیجه بوده است، به آن بپردازد و فکری به حال آن کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها