يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۹۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشته است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، سرنگونی پهپاد جاسوسی «پهپاد مدل "تریتون MQ-4C"» آمریکا در سواحل هرمزگان توسط پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران تاکنون بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.


پایگاه العهد لبنان نوشت: سپاه پاسداران ایران پهپاد جاسوسی که به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در سواحل استان هرمزگان وارد شده بود را سرنگون کرد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد: سپاه پاسداران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را سرنگون کرده است.


اسپوتنیک عربی هم نوشت: سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکا که وارد حریم هوایی ایران شده بود، خبر داده است.

این خبرگزاری افزود: وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که جدیدترین عملیات استقرار هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه شامل موشک‌های پاتریوت، پهپاد و هواپیماهای شناسایی هم می‌شود.

روسیاالیوم نیز اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بامداد امروز در استان هرمزگان واقع در جنوب این کشور سرنگون کرده است.

این خبرگزاری افزود: با این حال سخنگوی پنتاگون گفته است که آمریکا برای جنگ با ایران تلاش نمی‌کند اما ما آمده‌ایم از نیروها و منافع آمریکا در منطقه دفاع کنیم.

اسکای نیوز عربی وابسته به امارات متحده عربی هم در این باره نوشت: ایران ادعا کرده است که یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در منطقه هرمزگان سرنگون کرده است اما آمریکا تکذیب می‌کند.


براساس این گزارش، اسکای نیوز افزود: این در حالی است که سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که هیچ پهپادی به آن منطقه از ایران فرستاده نشده است.

پایگاه النشره لبنان هم تیتر زد: سپاه پاسداران ایران، پهپاد جاسوسی آمریکایی را پس از ورود به حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

القدس العربی اعلام کرد: ایران از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی بر فراز اراضی خود خبر داده است و واشنگتن تکذیب کرده است.سپاه پاسداران با اعلام اینکه این پهپاد مدل گلوبال هوک بوده، بیان کرده است که سرنگونی این پهپاد با آتش پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسدران ایران در استان هرمزگان صورت گرفته شده است.

القدس العربی با اشاره به اینکه «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرده است که هیچ پهپادی به منطقه مورد نظر ارسال نشده است، در ادامه نوشت: اوربان تنها به همین سخنان بسنده کرد و به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره‌ای نکرد.


همین پایگاه در ادامه نوشت: ارتش آمریکا پیش از این سرنگونی پهپاد این کشور توسط حوثی ها در ششم ژوئن گذشته را تأیید کرده بود.

خبرگزاری بی‌بی‌سی در اولین واکنش رسانه‌ای به سرنگونی پهاد جاسوسی آمریکا در خاک ایران، اذعان کرد که پهپاد مذکور یک «پهپاد جاسوسی» بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص نوشت: بیل اوربان سخنگوی ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا سنتکام حاضر به اظهار نظر درباره این موضوع نشد و تنها تصریج کرد، «هیچ عملیات پهپادی امروز بر فراز آسمان ایران صورت نگرفته است».

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص اعلام کرد که «بیل اوربان» (Bill Urban) سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا حاضر نشد به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره‌ای بکند.

خبرگزاری رویترز با بازتاب خبر سرنگونی پهپاد آمریکا از سوی ایران نوشت: رسانه‌های ایران گزارش دادند سپاه ایران یک پهپاد جاسوسی را در استانی جنوبی سرنگون کرد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: این پهپاد زمانی که وارد حریم هوایی ایران و نزدیک به منطقه کوه مبارک شده بود، سرنگون گردید.

خبرگزاری یورونیوز نیز در این خصوص نوشت: پس از انتشار بیانیه سپاه پاسداران در این خصوص، سنتکام اعلام کرد که «امروز پهپادی در آسمان ایران نداشتیم».

شبکه سی ان ان نیز به مانند بی بی سی نوشت: ایران مدعی ساقط کردن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا شده است.

سی ان ان همچنین اعلام کرد: شبکه دولتی پرس تی وی ایران گفته پهپاد RQ-4 گلوبال هاوک در استان جنوبی هرمزگان ساقط شده است.

این شبکه آمریکایی اعلام کرد: سی ان ان نمی‌تواند بطور مستقل جزئیات این رسانه ایرانی را تأیید کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال نیز با بازتاب این خبر نوشت: ایران گفته است یک فروند پهپاد آمریکا را ساقط کرده است. سپاه پاسداران ایران امروز پنج شنبه اعلام کرد یک فروند پهپاد RQ-4 گلوبال هاوک را بر فراز ایران سرنگون کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها