أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***
امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.
به گزارش پایگاه 598، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص ویژگیهای وزیر آموزش و پروش،گفت: اولا باید به این نکته توجه کنیم که وزارت آموزش یکی از بزرگترین وزارتخانهها بوده و تربیت کننده نیروی انسانی است.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در فرهنگ و سازندگی جامعه نقش دارد و وزیری که برای این وزارتخانه انتخاب میشود باید به این نکات دقت داشته و به فرهنگسازی و تربیت نسل آینده کشور و اهمیت آن واقف باشد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع وزیر آموزش و پرورش باید یکسری خصوصیات عمومی نظیر تعهد به ولایت فقیه و اجرای قانون اساسی، برقراری عدالت و سلیمالنفس بودن را به عنوان خصوصیات عمومی داشته باشد.
قمی تصریح کرد: اما در گام دوم که موضوع خصوصیات و ویژگیهای اختصاصی وزیر آموزش و پرورش است میتوان به مساله بازتولید امید در میان جامعه فرهنگیان و دانشآموزان اشاره کرد.
وی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید شهامت و جسارت داشت باشد تا در هیات دولت از حقوق حقیقی معلمان دفاع کند و فقط به فکر وزارتخانهاش و ماندگاری عمر وزارتش نباشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مشکلات امروز وزارت آموزش و پرورش مشکلات و مسائل اقتصادی است و از این رو وزیر آموزش و پرورش باید یک دیدگاه اقتصادی به آموزش و پرورش و توسعه اقتصاد آن داشته باشد.
قمی گفت: مساله رفاه معلمان مساله پراهمیتی است همانطور که میدانید پرداخت حقوق در کشور ما در برخی از ادارات و جایگاهها همراه با ناعدالتیهایی بوده که به نظر من آموزش و پرورش در ا ین میان در ردیف پایین درآمدی قرار داشته و مسائل رفاهی و حقوقی معلمان مورد توجه قرار نگرفته است.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید یک اتاق فکر بزرگ در آموزش و پرورش از سوی وزیر این وزارتخانه ایجاد شود گفت: وزیر آموزش و پرورش باید یک آیندهنگری داشته و در کنار مسائل روزمره آموزش و پرورش به مسائل اساسی سالهای بعد این وزارتخانه هم توجه کرده و برای آن فکری بیندیشد.
وی در
خاتمه هماهنگ بودن وزیر آموزش و پرورش با دولت و مجلس و شورای عالی انقلاب
فرهنگی را امری مهم توصیف کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش باید فرد ذینفوذی باشد و حرفش میان این نهادهای فرهنگی از خریدار برخوردار باشد.