يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۹۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۰۱ تير ۱۳۹۸
حسین شریعتمداری:
به اماراتی‌ها و سعودی‌ها باید فهماند که طناب ترامپ پوسیده است و حکام فاسد و عیاشی را که به آن چنگ زده‌اند به قعر چاه می‌فرستد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
 
ترامپ تاکنون آل‌سعود و امارات را بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار سرکیسه کرده و به‌قول خودش این گاوهای شیرده را دوشیده است. بهانه این باجگیری کلان- به گفته ترامپ- تامین امنیت آنها بوده است تا آنجا که بارها به صراحت و با تحقیر آشکار آل‌سعود و حاکمان امارات گفته بود؛ اگر آمریکا حمایت خود را از عربستان و امارات متوقف کند این کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حتی یک هفته هم دوام نیاورده و فرو می‌پاشند.
 
حمایت از این کشورها در مقابل کدام تهدید؟! ترامپ از ایران، یمن، حزب‌الله و سایر نیروهای مقاومت به عنوان تهدیدی علیه آل‌سعود، امارات، بحرین و… یاد می‌کند و حاکمان فکسنی مورد اشاره نیز با این امید که آمریکا در روزهای حادثه به میدان آمده و از آنها دفاع کند به این باج‌های کلان تن داده‌اند. اما، در عمل چه اتفاقی افتاده است؟ ائتلاف سعودی چهار سال است که با حملات گیج‌کننده انصارالله یمن روبروست و این درحالی است که چهار سال قبل سخنگوی ارتش آل‌سعود بر صفحه تلویزیون این کشور ظاهر شد و با غرور و تکبری احمقانه گفت: «کار یمن را ظرف ۳ روز و یا حداکثر یک هفته تمام خواهیم کرد»! ولی بیش از چهار سال است که درگرداب خودساخته جنگ با انصارالله دست و پا می‌زنند و برای خروج محترمانه! از این گرداب به این سوی و آن سوی واسطه می‌فرستند و میانجی می‌تراشند.
 
این روزها موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن انصارالله و پهپادهای دورپرواز آنها دمار از روزگار آل‌سعود و متحدانش در آورده است. فقط در همین یک ماه اخیر، فرودگاه‌های بین‌المللی نجران و ابها، مراکز اقتصادی و نفتی و پادگان‌های نظامی عربستان و امارات مورد حمله قرار گرفته‌اند، نیروگاه برق عربستان تخریب گردیده… پاسخ آمریکا به این حملات چه بوده است؟!... هیچ! ترامپ در پاسخ به درخواست ائتلاف سعودی برای برخورد با عاملان انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان گفته بود «دریای عمان مهم نیست و انفجار کشتی‌ها هم اهمیت چندانی ندارد»! و هنگامی که با گلایه ائتلاف سعودی روبرو می‌شود که چرا در مقابل این حملات دست به اقدامی نزده و پاسخی نداده است- بخوانید پس آن باج کلان را برای چه گرفته است؟!- می‌گوید؛ عربستان نباید فراموش کند که عوامل انفجار برج‌های دوقلو و اقدام تروریستی ۱۱ سپتامبر، تابعیت سعودی داشته‌اند!

چرا ترامپ علی‌رغم آنهمه رجزخوانی و باج‌های کلانی که از عربستان و امارات برای همین روزها گرفته است، از حمایت کشورهای باج‌دهنده طفره می‌رود و دست روی دست گذاشته است؟! پاسخ یک کلمه بیش نیست، «وحشت دارد».

خدای جل و علا، شیطان را اینگونه وصف می‌فرماید: «کَمَثَلِ الشَّیْطَانِ إِذْ قَالَ لِلْإِنْسَانِ اکْفُرْ فَلَمَّا کَفَرَ قَالَ إِنِّی بَرِیءٌ مِنْکَ إِنِّی أَخَافُ اللَّه رَبَّ الْعَالَمِینَ- مانند شیطان که به انسان گفت: کافر شو [و] پس از آنکه کافر شد به او گفت؛ من از تو برائت می‌جویم، چرا که از [عقاب] پروردگار عالمیان سخت وحشت دارم». این حال و روز حکومت‌های وابسته و خودفروخته‌ای مثل حاکمان عربستان و امارات و… است.

در اولین ساعات روز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه، پهپاد جاسوسی فوق‌پیشرفته آمریکا- MQ4- که بر فراز آب‌های سرزمینی کشورمان ظاهر شده بود با پدافند هوایی قدرتمند سپاه روبرو شده و منهدم گشت. انهدام این پهپاد، آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن را با شوک گیج‌کننده‌ای روبرو کرد. پهپاد غول‌پیکر و ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هوک» در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کند و آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند که «رادارگریز» است و شناسایی و رهگیری آن ناممکن خواهد بود! انهدام MQ4 نشانه پیشرفت اعجاب‌آور صنایع موشکی سپاه و توان فوق تصور آن در حفاظت از مرزهای میهن اسلامی است و...

اما در این میان نکته درخور توجه دیگری است که نمی‌توان و نباید از آن غفلت کرد. این پهپاد در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه از پایگاه «الظفره» امارات پرواز کرده و با هدف جاسوسی به فراز آب‌های سرزمینی ایران وارد شده بود. بدیهی است که به امارات نباید اجازه داد شانه کثیف خود را از زیر بار خیانتی که علیه ایران اسلامی مرتکب شده است خالی کند و در مقابل پادویی و کاسه لیسی خبیثانه‌ای که انجام داده است تنبیه نشود. به اماراتی‌ها و سعودی‌ها باید فهماند که طناب ترامپ پوسیده است و حکام فاسد و عیاشی را که به آن چنگ زده‌اند به قعر چاه می‌فرستد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها