أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۸۰۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۰۱ تير ۱۳۹۸
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همراه پهپاد آمریکایی، یک فروند هواپیمای گشت دریایی P-۸ نیز بوده که در تیررس موشک‌های سپاه قرار داشته است.
به گزارش پایگاه 598، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری نمایش قطعاتی از پهپاد ساقط‌شده آمریکایی، اظهار داشت: ما می‌توانستیم هواپیمای p-8 آمریکا را که 35 سرنشین داشت و همراه پهپاد بود مورد هدف قرار دهیم، اما این کار را نکردیم چرا که هدف ما از سرنگونی پهپاد آمریکایی اخطار به نیروهای تروریست رژیم آمریکا بوده است.

هواپیمای P-8 (پوسایدون) که سردار حاجی‌زاده به آن اشاره کرد، یک هواپیمای گشت دریایی ساخت شرکت بوئینگ (بر اساس بوئیگ737) است که اولین پرواز خود را در سال 2009 انجام داد تا جایگزینی برای هواپیماهای قدیمی‌تر مثل P-3 (اوریون) باشد.

پرواز هواپیمای گشت دریایی P-3 (عقب) به‌همراه P-8 (جلو)

این هواپیما با طول بدنه 39/47 متر، طول بال 17/64 متر و ارتفاع 12/83 متر می‌تواند در شعاع بیش از 2200 کیلومتر عملیات کند؛ سقف پرواز آن 12500 متر و حداکثر برد آن نیز 7500 کیلومتر (با مخازن سوخت اضافی) است.

مأموریت اصلی این هواپیما مقابله با سامانه‌های زیرسطحی‌ و شناورهای دریایی بوده و علاوه بر تجهیزات شناسایی و تجسسی شامل سیستم‌های الکترواویونیکی، مخابراتی و رادارهای پیشرفته که توانایی جنگ الکترونیک بالایی به آن می‌دهد، به انواع موشک‌های ضدکشتی نیز مجهز است که هم زیر بال و هم داخل بدنه هواپیما نصب می‌شوند.

به گزارش جنگاوران، P-8 اولین هواپیمای نظامی جهان است که به‌صورت خاص برای عملیات مشترک با هواپیماهای بدون سرنشین ساخته و نیروی دریایی آمریکا خواهان هماهنگی  این هواپیما با گلوبال هاوک شد.

داخل هواپیمای P-8

در این همکاری می‌توان گلوبال  هاوک را از درون P-8 و یا از درون مقر فرمانده‌ای هدایت کرد و تصاویر دوربین و رادار گلوبال هاوک در P-8 دریافت می‌شود. می‌توان هدف را توسط گلوبال هاوک کشف کرد و توسط پی8 هدف قرار داد.

این هواپیما دارای 7 خدمه است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها