يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۰۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۱ تير ۱۳۹۸
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم وجود مسئول اقتصاد در کشور، از تخصیص ارز دولتی و رانتی به واردات گلایه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، عبدالرضا مصری در همایش روز ملی اتاق اصناف با اشاره به لزوم پذیرش مسئولیت در سیاستگذاری اقتصادی کشور و مشخص شدن یک نفر به عنوان مسئول اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه من بارها این سوال را از خودم پرسیدم که مسئول اقتصادی کشور کیست؟ شاید اگر در حوزه‌های دیگری همچون مسئولیت دانشگاه‌ها، مدارس و یا موضوعات دیگر این سوال را بپرسیم، جواب مشخص باشد ولی واقعا نمی‌دانم که برای اقتصاد کشور چه کسی مسئول است.
 
وی ادامه داد: باید یک نفر به عنوان مسئول اقتصاد کشور که جهت‌ها را مشخص می‌کند و اختیار داشته و مسئولیت‌پذیر نیز هست مشخص شود.
 
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ظرفیت تولید در کشور، ظرفیت بالایی است و به میزان واردات کشور، ظرفیت تولید وجود دارد گفت: متاسفانه تا زمانی که ارز برای واردات را تامین می‌کنیم امکان رقابت بین تولیدکنندگان و واردکنندگان وجود ندارد و واردکنندگان با ارز دولتی که با ارز واقعی دارای اختلاف قیمت بسیاری است، توان رقابت را از تولیدکنندگان می‌گیرند.
 
مصری با تاکید بر اینکه ورود کالاهای ساخته شده باعث کاهش تولید در کشور می‌شود گفت: به عنوان مثال شما نگاه کنید و ببینید که به ازای هر کیلوگرم گوشی موبایل چند بشکه نفت باید صادر شود و این موضوعی است که ارزش کالای ساخته شده در برابر مواد اولیه را نشان می‌دهد.
 
وی در پایان ارز دولتی تخصیص داده شده به کالاهای اساسی را باعث شکل‌گیری فساد دانست و گفت: یک روز شاهد آن هستیم که سلطان سکه ایجاد می‌شود و یک روز شاهد سلطان خودرو و ... در حالیکه تولید در کشور هیچ سلطانی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها