کد خبر: ۴۵۸۰۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۲ تير ۱۳۹۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون در این وزارتخانه مدیریت چند لایه وجود دارد، گفت: از آنجا که مدیریت تک لایه برای ایجاد ارتباط مناسب تر است لذا دستگاه تعلیم و تربیت به این نوع از مدیریت نیاز دارد.
به گزارش پایگاه 598، «سید جواد حسینی» در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه، اظهار کرد: تا زمانی که فرهنگ و انسجام سازمانی محقق نشود توفیق در فعالیت‌ها و اقدامات حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی دو وجه دارد یکی وجه ستادی آن است که باید فعالیت ها در راستای فرهنگ سازمانی و یکپارچگی انجام شود و وجه دوم نیز در حوزه‌های کاری فاصله بین صف و ستاد را کم کرده و به سمت مدارس نزدیک شویم.

حسینی مدرسه را محل اصلی تبلور تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد: باید سیستم کنترل اجرایی شدن سند تحول بنیادین را فعال کنیم تا پیشرفت‌ها و خلأها مشخص شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مهم‌ترین دستور جلسه شورای معاونان باید زیر نظام‌های سند تحول بنیادین و روند اجرایی شدن آن باشد و معاونان در هر جلسه گزارشی از پیشرفت امور ارائه دهند.

به گفته حسینی سند تحول بنیادین تا مناطق آموزشی رفته است لذا به رویکرد تلفیقی برای اجرا در مدارس نیاز دارد.

وی اظهار کرد: جهت‌گیری در قالب سند تحول مهم است و سه محور توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در هنرجویان و مهارت‌ها در دانش آموزان، ترویج و جامعه‌پذیری و تربیت اخلاقی، دینی و فکری دانش آموزان و مدیریت بر منابع باید مدنظر قرار گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: تابستان فصل پرکار و حساس این وزارتخانه است و در قبال هر لحظه خدمت مسئول هستیم و به همین دلیل به تنها چیزی که باید اندیشیده شود، انجام وظایف و مسئولیت است.

حسینی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما باید استفاده از فرصت‌ها باشد تا خللی در آموزش و پرورش به وجود نیاید از این رو تا لحظه‌ای که در مسئولیت هستیم صرفاً باید برای انجام وظایف در نظام تعلیم و تربیت تلاش کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: توسعه ارزش‌های دینی، آزادسازی منابع عظیم درون آموزش و پرورش، توسعه مشارکت‌ها، ارتقای منزلت، معیشت و صلاحیت معلمان، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی با تأکید بر مدرسه محوری از اقدامات مهمی است که باید در دستور کار باشد.

** گفتمان در آموزش وپرورش باید تغییر کند

وی با اشاره به اینکه تغییر گفتمان در آموزش و پرورش امری ضروری است، اذعان کرد: یکی از کارهای انجام شده، تشکیل میزهای گفت‌وگو با شرکای آموزش و پرورش است لذا نشست با تشکل‌ها، صاحب‌نظران علوم تربیتی، اساتید دانشکده‌های معماری از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است اما باید این گفتمان به سمتی برود که خواسته جامعه از دولت، ارتقای نظام آموزشی باشد.

** شناسایی ظرفیت آموزش و پرورش به کارگروه نیاز دارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز به کارگروهی برای شناسایی ظرفیت‌های آموزش و پرورش داریم، اظهار کرد: برنامه اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان باید با رویکرد مهارتی، تربیت‌بدنی و دینی باشد و از همکاران درخواست می شود که در ثبت‌نام دانش آموزان و پروژه مهر با جدیت تلاش کنند و در این مورد باید سامانه‌های نظارتی فعال شود.

حسینی خاطرنشان کرد: ارتباط دولت با آموزش وپرورش باید بیشتر شود تا این وزارتخانه همواره در دولت حضور معنایی داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها