يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۰۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۳ تير ۱۳۹۸
با گران شدن قیمت مسکن، اولین سؤالی که ذهن جویندگان مسکن را درگیر می‌کند این است که برای تأمین این پول از چه تسهیلاتی می‌توانند استفاده کنند؟ این تسهیلات چه میزان است و مدت بازپرداخت آن چقدر خواهد بود؟ پس اگر شما هم قصد دارید خانه بخرید یا درباره تسهیلات مسکن اطلاعاتی کسب کنید،‌ این نوشته را بخوانید.

به گزارش پایگاه 598، با گران شدن قیمت مسکن، اولین سؤالی که ذهن جویندگان مسکن را درگیر می‌کند این است که برای تأمین این پول از چه تسهیلاتی می‌توانند استفاده کنند؟ این تسهیلات چه میزان است و مدت بازپرداخت آن چقدر خواهد بود؟ پس اگر شما هم قصد دارید خانه بخرید یا درباره تسهیلات مسکن اطلاعاتی کسب کنید،‌ این نوشته را بخوانید.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، میزان اعتباری که افراد در سال ۹۸ می‌توانند دریافت کنند به‌صورت زیر است:

تهران انفرادی: ۱۰۰میلیون تومان
  زوجین: ۱۶۰میلیون تومان (هر یک از زوجین حداکثر ۸۰میلیون تومان)


شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت: انفرادی: ۸۰ میلیون
  زوجین: ۱۲۰ میلیون تومان (هریک از زوجین حداکثر ۶۰میلیون تومان)


سایر مناطق شهری انفرادی: ۶۰میلیون تومان
  زوجین: ۱۰۰میلیون تومان (هریک از زوجین حداکثر ۵۰میلیون تومان)

بعلاوه در راستای حمایت و تشویق ساخت واحدهای کوچک و متوسط مقیاس، سقف تسهیلات جدید صرفاً ناظر بر تأمین مالی ساخت واحدهای مسکونی با حداکثر زیربنای مفید ۱۰۰ متر مربع است. امکان تقسیط بلندمدت این تسهیلات برای خریداران واحدهای ساخته شده تا ۱۵ سال توسط بانک‌ها نیز امکان‌پذیر است.

۴۰ هزار فقره تسهیلات مسکن برای بازنشستگان
براساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸، بانک مسکن موظف شده است که با استفاده از منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر در سال ۹۷، ۴۰هزار فقره تسهیلات مسکن به بازنشستگان پرداخت کند. البته بازنشستگانی مشمول این بند از قانون بودجه سال آینده می‌شوند که حداقل ۵ سال از بازنشسته شدن آن‌ها گذشته باشد، در ۱۰ سال اخیر نیز خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و همچنین از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن نیز استفاده نکرده باشند.

نرخ سود این تسهیلات در مناطق مختلف کشور هم متفاوت است؛ به این معنا که نرخ سود این تسهیلات در تهران ۹درصد، در مراکز استان‌ها ۷درصد و در شهرستان‌ها ۴درصد تعیین شده است. حکم این مصوبه هم در صورت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، شامل همه بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی که مستمری بازنشستگی آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است، می‌شود.

تسهیلات مسکن برای ایثارگران
همچنین مقرر شده ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن برای ایثارگران در نظر گرفته شود و دولت و بانک مرکزی مکلف شدند تسهیلات بانکی برای مسکن ۱۰۰ هزار نفر از ایثارگران را پرداخت کنند. یارانه تسهیلات نیز از محل منابع ذی‌ربط تأمین کنند.

شرایط وام برای زوج‌های تهرانی و غیر تهرانی
زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن‌ها باید ۱۰ میلیون تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت آن باید ۴۰ برگ تسه خریداری شود، دو میلیون تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۲ میلیون تومان صرف شود.

زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیش‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید هشت میلیون تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب دو میلیون تومان برای خرید اوراق وام جعاله در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید شش میلیون تومان بابت خرید اوراق بپردازند.
همچنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید دو میلیون تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی هشت میلیون تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.

شرایط وام برای مجردها
مجردهای تهرانی می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.
با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق، شش میلیون تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ پنج میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون تومان دیگر هم بپردازند.

اگر قصد دارید خانه بخرید و در سایت دیوار دنبال گزینه‌ای مناسب برای خرید می‌گردید، با خواندن این مطلب می‌دانید که چقدر تسهیلات دریافت خواهید کرد و با توجه به پولی که پس‌انداز کرده‌اید دنبال چه مسکنی در کدام محله‌ها و با چه متراژی بگردید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها