يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۱۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۰۳ تير ۱۳۹۸
رئیس جمهور کوبا با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه مردم کشورش گفت که تحت فشار و تهدید تن به مذاکره با «دونالد ترامپ» نمی‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رئیس جمهور کوبا با انتقاد از رویکردهای تجاوزکارانه آمریکا گفت، تحت فشار و تهدید با  واشنگتن مذاکره نخواهد کرد.

به نوشته وبگاه «گرانما ‌آنلاین»، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در توییتی گفت که هاوانا به وضوح سیاست‌های تجاوزکارانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه خود را نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور کوبا در ادامه این توییت به سخنان «فیدل کاسترو» رهبر فقید این کشور اشاره کرد که گفته بود «افتخار،کشور و کرامت در مذاکره خلاصه نمی‌شود، همچنین استقلال، حق حاکمیت، تاریخ و شکوه هم مذاکره کردنی نیست.»

 واشنگتن پس از ناکامی در سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا، به‌دلیل حمایت کوبا از دولت قانونی ونزوئلا تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال کرده و خواستار توقف مراودات اقتصادی بین هاوانا و کاراکاس شده است. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور کوبا در توییت خود از اقدام‌های اخیر آمریکا در تشدید محاصره اقتصادی، بازرگانی و مالی علیه این کشور انتقاد کرد.

دولت کوبا اخیر نیز در بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و هشتمین سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به کشورش (خلیج خوک‌ها) با صدور بیانیه‌ای بر عزم خود در مقابله با اقدام‌های تهاجمی آمریکا و غلبه بر این کشور تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «دولت دونالد ترامپ، به خاطر استفاده بی‌شرمانه از دروغ به عنوان یک ابزار، در داخل و خارج معروف بوده و این یک عادت قدیمی امپریالیسم است.» (جزئیات بیشتر)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها