أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۸۱۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۰۳ تير ۱۳۹۸
«گلوبال‌هاوک»؛ غول ۲۰۰ میلیون دلاری؛
معادله قدرت با این هنرنمایی نظامی ایرانی‌ها که قطعاً اولین و آخرین آنها نیز نخواهد بود بیشتر به سمت خاکریز های جبهه مقاومت بر هم خواهد خورد و بیشترین ضررهای منطقه‌ای و جهانی را کشورهای قطره‌ای خلیج فارس که چالش‌های دیرینه‌ای در قدرت برتر شدن منطقه خواهند خورد و حتی متحدان سنتی ایران مانند عمان و در این اواخر قطر نیر نمی‌توانند از اثرات این چالش‌ها خود را دور نگه دارند و باید مواضع شفاف‌تری را در تقسیم قدرت در منطقه و جهان بگیرند.

سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده؛ همه ملت ایران قدرت نمایی دلاور مردان نیروهای مسلح در سپاه پاسداران را دیده و شنیدند / دنیای غرب و خصوصاً امریکایی‌ها در بهت و سردرگمی طبق روال اول تکذیب و بعد هم با پذیرش این حادثه سعی در توجیه در نزد افکار عمومی خود و کشورهای اقماری اروپایی و عربی خود بر آمدند لاکن دیگر دیر شده بود زیرا ایران در دو جبهه نظامی و سیاسی و سازمان ملل دست برنده را داشت و تولد یک قدرت بلامنازع منطقه ایی و جهانی را به نمایش گذاشته بوده:

1- به طوری که روسیه در اطلاعیه خود ایران را به داشتن سلاح سری و قدرتمندی در عرصه هوا فضا و دفاع از فضای کشور خود متصف نمود.

2- نمی‌خواهیم تحلیلی در اینباره ارائه کنیم که واقعیت آنچنان گویا و مبرا از هر گونه تحلیل و سخنی است که فقط باید با احساس غرور و افتخار مدال‌های شجاعت را بر سینه این دلاور مردان الصاق کنیم اما اجازه دهید به یک نکته اشاره کنیم و آن این است که انقلاب اسلامی عموماً و نیروهای مسلح خصوصاً در باب برخورد با قدرت‌های استکباری به آنچنان توانایی‌هایی رسیده‌اند که دیگر کشورهای دست دوم و سوم اروپایی و آسیایی و قطره‌ای مانند کشورهای عربی خلیج فارس را رقیب که نه که عددی در مجموعه کشورهای قابل توجه که هر از چند گاهی نظامیانشان! در توهمات جنگ با ایران در رسانه‌ها قدرت نمایی می‌کنند به حساب نمی‌آورند.

3- امروز با سرنگونی پیشرفته‌ترین پهباد جاسوس آمریکا که دست کمی از هواپیماهای اف 35 ندارد عملاً ایران وارد باشگاه قدرت‌های جهانی گردیده است. البته شاید برخی کاربران باور این موضوع برایشان سخت باشد لاکن باید توجه داشت که اصولاً کشورهای قدرتمند دستاوردهای تکنولوژیکی خود را به مرور و با پوشیدگی و رعایت اصل محرمانه بودن به نمایش در می‌آورند. یادمان نرود که آر کیو 70 آمریکایی که به دام حافظان آسمان ایران گرفتار شد و با کمترین خسارت به زمین نشانده شد هم نمونه دیگری از این قدرت نمایی فرزندان این مرز و بوم بود که همه دیدم و شنیدیم. نتیجه اینکه جمهوری اسلامی عادت کرده است تا در مقابله با آمریکا بهترین تجهیزات نظامی فنی – تکنولوژیکی آنان را برای نمایش قدرت و ساقط کردن و نمایش بی آبرویی امریکایی‌ها انتخاب کند.

4- اما این عملیات نظامی در حالی رخ داده است که منابع نظامی کشور و عناصر نظامی خارجی نیز تأیید کرده‌اند که در کنار این پهباد یک هواپیمای نظامی با تعدادی سرنشین نیز در حال پرواز بوده است که ظاهراً کار کنترل این پهباد را نیز بر عهده داشته است و نیروهای مسلح این هواپیما را نیز رهگیری کرده بودند که بنا به اهداف انسان دوستانه و با وجود دشمن بودن ایشان از ساقط کردنشان خودداری کرده‌اند.

عملیات رهگیری و فرو آوردن آر کیو 70 در دوره قبل و ساقط کردن این پهباد نشان داد چشم بندی‌های نظامی ایران همچنان ادامه خواهد داشت و این عملیات پیام‌هایی به طرف‌های غربی داشت که به چند نمونه آن بشرح ذیل اشاره می‌کنیم:

* همانگونه که اشاره شد این عملیات چرخه ورود ایران به باشگاه قدرت تکنولوژیکی – فنی را تکمیل نمود.

* قدرت تام و تمام ایران در پاسداری و حفاظت از آسمان ایران از شمالی‌ترین نقطه در شمال تا انتهای مرزهای جنوبی کشور.

* تزریق و عجین شدن خودباوری در میان نخبگان سیاسی – نظامی ایرانی در مقابله با ابرقدرت‌هایی که پس از جنگ دوم جهانی خود را حاکم بلامنازع جهان می‌دانند و عمل سرنگونی پهباد آمریکایی را باید در حقیقت شلیک گلوله به بدنه پوشالی ابر قدرتی غربی‌ها دانست.

* خود باوری نخبگان ایرانی در توانایی دفاع از حریم مرزهای سرزمینی ایران چشم اندازی میدانی از تجهیزات بومی و قدرتمند را به نمایش گذاشته و هز از چند گاهی همانطور که اشاره شد در برابر بهت و حیرت جهانیان به هنرمایی در نابودی تجهیزات غربی می پردازد و این حالت درونی چنان در میان ایرانیان گسترش یافته است که حتی امام جمعه محترم مورخ 31 خردادماه تهران حجه الاسلام حاج علی اکبری نیز در طنز گونه‌ای که سایه‌ای از واقعیت هم داشت به عربستان پیشنهاد کرد که تسلیحات مورد نیاز خود را بجای امریکا از ایران بخرد زیرا هم ارزانتر است و هم دقیقتر و کاربردی‌تر!

* معادله قدرت با این هنرنمایی نظامی ایرانی‌ها که قطعاً اولین و آخرین آنها نیز نخواهد بود بیشتر به سمت خاکریز های جبهه مقاومت بر هم خواهد خورد و بیشترین ضررهای منطقه‌ای و جهانی را کشورهای قطره‌ای خلیج فارس که چالش‌های دیرینه‌ای در قدرت برتر شدن منطقه خواهند خورد و حتی متحدان سنتی ایران مانند عمان و در این اواخر قطر نیر نمی‌توانند از اثرات این چالش‌ها خود را دور نگه دارند و باید مواضع شفاف‌تری را در تقسیم قدرت در منطقه و جهان بگیرند.

در مجموع همانگونه که در دنیای فوتبال تیم ملی کشورمان با تیم‌های خوب بازی درخشانی معمولاً از خود به نمایش می‌گذارند در هماوردی در میادین نظامی نیز قطعاً با قدرت‌های استکباری با تجهیزات و استراتژی‌های بومی خود بهت و حیرت را در پیش چشم جهانیان به رخ خواهد کشید و اثبات می‌کند که حافظان منافع ملی و دینی انقلاب اسلامی در برخورد با دشمنان همیشه قلب و مغز متفکر دشمنان را نشانه می‌روند و ایمان دارند که با سقوط مغز و ایستادن قلب استکبار دیگر اجزای پازل اقماری ایشان در منطقه یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها