يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۱۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۰۴ تير ۱۳۹۸
سفیر فلسطین در دمشق با اشاره به ایستادگی مردم این کشور در برابر توطئه‌های آمریکایی-اسرائیلی اعلام کرد که ملت فلسطین، هزاران شهید، زخمی و اسیر داده است تا قدس به فروش نرسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بعدظهر دوشنبه، نشستی در اعتراض به نشست بحرین و طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن برگزار کرد.

نشست اقتصادی منامه که امروز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، نخستین گام عملی برای اجرای معامله قرن است. آمریکا مدعی است که هدف از این نشست که قرار است دو روز به طول بینجامد، تحقق شکوفایی اقتصادی و ارائه طرح‌هایی برای پیشرفت مردم فلسطین است که به عنوان مقدمه‌ای برای تحقق صلح فراگیر با اسرائیل است، ولی به نظر بسیاری از کارشناسان، تلاش‌های واقعی این نشست، نابودی رؤیای مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل است.

در نشست ساف که در مقر شورای ملی فلسطین در دمشق برگزار شد، نمایندگان گروههای سازمان آزادی‌بخش در سوریه و برخی دیگر از گروههای فلسطینی حضور داشتند.

«انور عبدالهادی» سفیر فلسطین در سوریه که رئیس بخش سیاسی ساف را نیز بر عهده دارد، اعلام کرد که اطمینان دارد هیچ یک از این طرحها، اجرایی نخواهد شد و فقط در حد حرف باقی خواهد ماند.

عبدالهادی به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که ملت فلسطین با اجماع نیروها و رهبران ملی‌گرا به این طرحها «نه» گفته و تأکید کردند که هر هزینه‌ای بابت این مسئله پرداخت خواهند کرد.

سفیر فلسطین در سوریه با اشاره به اینکه مردم این کشور به اصول ملی خود پایبند هستند، این اصول را حق خود در تشکیل یک کشور مستقل در خط چهارم ژوئن به پایتختی قدس شرقی و همچنین بازگشت آوارگان این کشور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مردم فلسطین در نشست بحرین شرکت نخواهند کرد، اظهار داشت که «آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیلی، فقط در یک صورت می‌توانند این توطئه را اجرایی کنند و آن، اینکه ۱۳ میلیون فلسطینی را به قتل برسانند».

سفیر فلسطین در سوریه ادامه داد: «ملت فلسطین، هزاران شهید، زخمی و اسیر داده است تا قدس به فروش نرسد. اگر هزاران میلیارد بدهند، نه فقط ۵۰ میلیارد دلار، باز هم درباره قدس و فلسطین کوتاه نخواهیم آمد».

عبدالهادی اعلام کرد که سخنانش بدین سبب اهمیت دارد که از پایتخت سوریه اعلام می‌شود؛ سوریه‌ای که ایستادگی کرد و  هزاران شهید تقدیم کرد تا به مردم فلسطین بگوید که «ما با شما هستیم... و در مسئله فلسطین کوتاه نخواهیم آمد. این مسئله بسیار مهمی است».

وی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین نیز مانند مردم سوریه ایستادگی کرده و با توطئه تروریستی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مقابله خواهند کرد، اظهار داشت که هیچ شکافی در بین گروهها فلسطینی وجود ندارد و ملت فلسطین نیز در برابر تمامیت ارضی خود در کرانه باختری و غزه و تشکیل کشور مستقل خود واحد هستند.

این دیپلمات فلسطینی اقدام «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره احداث یک شهرک در منطقه جولان اشغالی سوریه به نام ترامپ را اقدامات، یک انسان ناتوان دانست و خاطر نشان کرد که چنین اقداماتی صرفا برای بالا بردن سقف مطالبات است؛ زیرا که وی می‌داند گرفتار بحران شده و طرحهایش نیز شکست خورده است.

عبدالهادی در پایان تصریح کرد که نبرد جولان، برای مردم سوریه، «ساده است و همان گونه که ما قدس را آزاد خواهیم کرد، [مردم سوریه نیز] آن (جولان) را آزاد خواهند کرد».

کارشناسان بر این باورند که معادله «صلح اقتصادی یا پول در برابر زمین» که آمریکا با تمام قدرت و نفود سیاسی خود در تلاش است آن را اجرایی کند، یک مسئله آسان و مبتنی بر واقعیت نیست، زیرا همه اقشار مردم فلسطین، با وجود اختلافات سیاسی عمیق، بر عدم پذیرش این معامله اتفاق نظر دارند.

تا کنون به صورت رسمی از طرح معامله قرن رونمایی نشده است، ولی از آنچه در گوشه و کنار گفته می‌شود، مشخص است که بر اساس این طرح، مردم فلسطین مجبور خواهند شد در خصوص شهر قدس و حق بازگشت آوارگان به فلسطین، امتیازات زیادی به طرف صهیونیستی بدهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها