يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۱۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۴ تير ۱۳۹۸
درخواست برگزاری غیر علنی برای این نشست، شکی برای ناظران و کارشناسان بین المللی باقی نگذاشت که دستان آمریکا همچون نشست دو هفته گذشته، خالی است و نتوانسته برای اعضای این شورا، اقناع ایجاد کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی در حالی به اتمام رسید که بیانیه ریاستی آن اشاره ای به این مساله نداشت.

‌به دنبال پاسخ مقتدرانه نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران به تجاوز یک فروند پهپاد پیشرفته و جاسوسی آمریکا به حریم هوایی ایران، واشنگتن خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد.

درخواست برگزاری غیر علنی برای این نشست، شکی برای ناظران و کارشناسان بین المللی باقی نگذاشت که دستان آمریکا همچون نشست دو هفته گذشته، خالی است و نتوانسته برای اعضای این شورا، اقناع ایجاد کند.

این مساله در اظهارات اعضای شورای امنیت پیش از برگزاری نشست هم مشهود بود و پس از آن نیز، بیانیه های قرائت شده نشان داد، مساله پهپاد در صدر توجه قرار نگرفته است.

منصور العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت در بیانیه ای که از سوی اعضا شورا جمع بندی شده بود، گفت: در نشست امروز شورای امنیت، رزماری دیکارلو معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی از حادثه حمله به نفتکش ها در خلیج ارائه و تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد به تلاش خود برای گفت و گو و رایزنی در منطقه ادامه می دهد.

وی افزود: شورای امنیت حمله به نفتکش ها را به شدت محکوم می کند چرا که امنیت ناوبری و حمل و نقل انرژی را تهدید می کند. تهدید ناوبری و آزادی کشتیرانی همچون تهدید صلح و امنیت بین المللی قلمداد می شود.

رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه داد: اعضای شورای امنیت با اعلام نگرانی خود، از همه طرف ها در منطقه خواستند حداکثری خویشتنداری را به خرج دهند و اقدام های بزرگی را برای کاهش تنش و تشنج در منطقه به کار گیرند.

العتیبی اضافه کرد: شورای امنیت تاکید کرد که اختلاف ها باید به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت وگو مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: اعضای شورای امنیت این مساله را همچنان دنبال می کنند.

این بیانیه به خوبی نشان می دهد که حتی نامی از رویداد سرنگونی پهپاد نیامده و شکستی دیگر را برای کاخ سفید نشینان که دیپلماسی را با تحریک، تحریم و تروریسم اقتصادی یکی دانسته اند، رقم زده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها