أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۸۲۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۶ تير ۱۳۹۸
مدیرکل حج و زیارت خوزستان از عموم زائران حسینی در خوزستان که قصد تشرف به کربلا و شرکت در کنگره عظیم و بین المللی اربعین را دارند خواست از دهم شهریور ماه ۱۳۹۸ برای تهیه روادید اقدام کنند.
به گزارش پایگاه 598، ناصر حویزاوی افزود: زائران اربعین و مدیران کاروان‌ها برای تهیه روادید تنها به دفاتر و شرکت‌های مجاز خدمات مسافری مراجعه کنند.


وی از عموم زائران اربعین حسین خواست برای تهیه روادید سفر اربعین به هیچ وجه به شرکت‌های غیرمجاز خدمات مسافری که فاقد مجوز قانونی فعالیت از سازمان حج و زیارت هستند مراجعه نکنند.


مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به اینکه دفاتر غیرمجاز مسافری برای هزینه صدور روادید ۱.۵ میلیون ریال مطالبه می‌کنند افزود: زائران اربعین تنها برای هزینه‌های اداری صدور روادید تنها ۱۵۰ هزار ریال معادل ۱۵ هزار تومان به شرکت‌های خدمات مسافری پرداخت می‌کنند.
حویزاوی از عموم زائران اربعین خواست با توجه به پیش بینی افزایش تقاضای دریافت روادید برای حضور در مراسم اربعین، دریافت روادید را به روزهای پایانی موکول نکنند.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه اعتبار روادید صادر شده در جمهوری اسلامی ایران اعتباری ۶۰ روزه دارد و در عراق این زمان یک ماه است افزود: هزینه صدور روادید رایگان است اما گرفتن روادید برای سفر به عراق همچنان الزامی است.
اوی گفت: مأموران انتظامی و مرزبانی امسال از ورود زائران بدون روادید حتی در محدوده پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه جلوگیری می‌کنند.


در سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد در اسفند ماه ۱۳۹۷ رؤسای جمهوری ۲ کشور در زمینه صدور رایگان برای زائران و گردشگران از ابتدای سال ۱۳۹۸ به توافق رسیدند.


پیش از این هزینه صدور روادید برای زائران اربعین حسینی حدود ۲ میلیون ریال بود.


در اربعین پارسال ۲۳۶ هزار زائر اربعین از گذرگاه بین المللی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و ۵۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه در ۱۵ کیلیومتری غرب خرمشهر عازم کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
بر اساس تقویم ۱۰ شهریور اول محرم و ۲۷ مهر اربعین حسینی است.


حرکت کاروان‌های اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه از اوایل ماه صفر تا روز اربعین ادامه دارد.


پیش بینی شده با رایگان شدن هزینه صدور روادید، شمار زائران اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

منبع: ایرنا


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها