کد خبر: ۴۵۸۳۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۹ تير ۱۳۹۸
«باور اصلاح‌طلبان حتماً این است که این نظام سیاسی و بالطبع تمامیت ارضی باید محفوظ بماند .»

به گزارش پایگاه 598، «عبدا… ناصری»، از مقامات دولت اصلاحات و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین با ادعای وجود شکاف در جامعه و با بیان اینکه یکسری رفتارها و تصمیمات هم متاسفانه شکاف میان جامعه مدنی و حاکمیت را بیشتر می‌کند! اظهار کرده است:

«برای مثال بستن فضاهای اجتماعی-سیاسی، منع کردن دوچرخه‌سواری، ورود به حریم‌های شخصی و زندگی مردم و… بر این فاصله تاثیر می‌گذارد؛ پس از یک سو وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم افت بسیار شدیدی کرده، از طرف دیگر سخت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی منجر به افزایش نارضایتی‌ها شده است. به عبارت دیگر در این جامعه مدنی قدرتمند، نه شاهد یک معیشت خوب هستیم و نه شاهد یک فضای سیاسی-اجتماعی مطلوب. لذا بدون اینکه بخواهم تحت تاثیر شعار معروف دی‌ماه "اصلاح‌طلب، اصولگرا / دیگه تمامه ماجرا" قرار گیرم، معتقدم حتی در جبهه اصلاحات و طرفداران اصلاحات نیز بخش قابل توجهی از کنشگران به ناکارآمدی این روند باور دارند و اعتقادشان این است که اصلاح‌طلبان در عرصه‌های انتخاباتی به این راحتی و تحت هر شرایط نباید تصمیم بگیرند.»

او سپس در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح می‌کند:

«باور اصلاح‌طلبان حتماً این است که این نظام سیاسی و بالطبع تمامیت ارضی باید محفوظ بماند .»[۴]

*واقعا بایستی از آقای ناصری و دوستان اصلاح‌طلبان ایشان تشکر کرد که در ماحصل ۴۰ سال فعالیت جریان چپ در ایران و حضور اصلاح‌طلبان در مناصب قدرت در عمده سال‌های پس از انقلاب، سرانجام به این نتیجه رسیده‌اند که نظام اسلامی و تمامیت ارضی باید محفوظ بماند!

حقیقتاً این «لطف بزرگ» و این سماحت و بخشندگی از جانب یک جریان سیاسی خاص در حق حاکمیت و مردم ایران، امریست فراموش نشدنی و حتماً بایستی به صاحبان این اعتقاد مدال و نشان لیاقت اعطا کرد...

جالب است که ناصری در عین اصرار بر وجود شکاف در سیستم و ناکارآمدی آن و اینکه اصلاح‌طلبان در حال فکر کردن به عدم حضور در انتخابات هستند؛ به لطف بزرگ اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح می‌کند که نظام باید محفوظ بماند.

آگاهان سیاسی معتقدند این قبیل موضع‌گیری‌ها برای این است که عناصر یک جریان سیاسی به ضدیت با نظام متهم نشوند و بتوانند در آرامش کامل مواضع ضد نظام خود را به پیش ببرند!

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم دوستان ناصری در جبهه اصلاحات و مدعیان حفظ نظام! تنها چند روز پس از هدف گرفته شدن پهپاد متجاوز آمریکا بر فراز خاک ایران؛ به گفتمان جملاتی مثل مردم ایران گرسنه‌اند، سیستم تصمیم‌گیری در ایران ورشکسته است، در جامعه ایران شکاف وجود دارد، شاید در انتخابات شرکت نکنیم و مردم ناامید شده‌اند، روی آورده‌اند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند این مواضع تند اصلاح‌طلبان که شبیه به مواضع سال ۸۷ آنهاست، از آنرو بیان می‌شود که آنها کشور را در شرایط ضربه نهایی و بروز «فتنه اقتصادی» ارزیابی می‌کنند.

و از همین روست که حتی درباره موجودیت اصلاحات در «فردای براندازی» هم سخن گفته‌اند ![۵]

لازم به ذکر است که ادعای ناصری مبنی بر اعتقاد اصلاح‌طلبان به حفظ موجودیت نظام و تمامیت ارضی در حالیست که این جریان خاص سیاسی، ایجاد کننده دو فتنه بزرگ در کشور، مخالف سیاست‌های تدافعی ایران در محور مقاومت، موافق مذاکره موشکی و تسلیحاتی و تحریم کننده ۲ انتخابات بزرگ در کشور است. این نکته بدیهیست که در هیچ دایرة‌المعارف سیاسی در جهان، به چنین طیفی، "سمپات و هوادار نظام سیاسی" گفته نمی‌شود!


منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها