امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۸۳۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۰۹ تير ۱۳۹۸
یک نشریه آمریکایی معتقد است اظهارات ترامپ مبنی بر غیرعمدی بودن سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران ساده‌لوحانه است و او از تلفات درگیری با ایران می‌ترسد.

به گزارش پایگاه 598، مایکل روبین از اعضای اندیشکده آمریکن اینترپرایز، در نشریه نشنال ریویو نوشت: ساده‌لوحانه است که «دونالد ترامپ» نابودی پهپاد آمریکایی توسط ایران را «غیرعمدی» می‌خواند، عملی که حتی خود مقامات جمهوری اسلامی هم آن را تأیید کرده‌اند. او افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه در جریان دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا سقوط پهپاد آمریکایی توسط ایران را «یک اشتباه بد» نامید، اما در پاسخ به این سؤال که آمریکا چه باید بکند، مرموز عمل کرد.

در حالی که ترامپ نسبت به رؤسای جمهوری پیشین خود رویکرد سخت‌تری به ایران داشته، به نظر می‌رسد در حال گریختن از درخواست برای حمله تلافی‌جویانه علیه ایران است.

نشنال ریویو که از حامیان ترامپ در انتخابات بوده، می‌افزاید: شاید حق با ترامپ باشد که از درگیری نظامی مستقیم با کشوری که تقریباً چهار برابر وسعت عراق دارد، جلوگیری کند، اما او اشتباه می‌کند که نابودی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را غیرعمدی می‌خواند.

باید خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی به مدت ۴۰ سال به روش‌های مختلف علیه ایالات متحده جنگیده و به جز چند مورد ناچیز، هزینه‌ای برای این دست اقدامات خود پرداخت نکرده است.

ترامپ ممکن است نخواهد با ایران وارد جنگ شود، به‌ویژه پس از تجربیات «جورج دبلیو بوش» و «باراک اوباما» در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه، اما در عین حال ساده‌لوحانه است اگر نابودی پهپاد آمریکایی را غیرعمدی بخواند؛ اقدامی که حتی مقامات جمهوری اسلامی هم آن را تأیید کرده‌اند.


منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها