أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۸۳۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۰۹ تير ۱۳۹۸
فایننشال‌تایمز:
یک نشریه اروپایی از علت ناتوانی آمریکا از حمله به ایران رازگشایی کرد.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از ست جونز، محقق سیاسی در اندیشکده مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک نوشت: «سرنگون کردن نظام ایران از طریق عملیات نظامی در بین گزینه‌های واشنگتن قرار ندارد. ترامپ یا اعضای کابینه‌اش تمایلی به تکرار تجارب گذشته در عراق و افغانستان ندارند».

به گزارش انتخاب، فایننشال‌تایمز همچنین از قول هنری بوید، تحلیل‌گر اندیشکده بین‌المللی مطالعات استراتژیک می‌افزاید: «دولت ترامپ باید از تجارب خود در سوریه و یمن استفاده کند. گزینه‌های پیش رو می‌توانند حمله به سایت‌های رادار باشند. آمریکا می‌تواند از این طریق به ایران نشان دهد که اقدامات آنها را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت».

روزنامه مذکور می‌نویسد: اما این سؤال مطرح است که آیا چنین تاکتیک‌هایی می‌توانند پیام دلخواه واشنگتن را به تهران منتقل کنند. در حال حاضر باید راهی برای کاهش فشار در منطقه پرتنش خلیج فارس پیدا شود.

در ماه گذشته تنش‌ها بین دو کشور بعد از وقوع مجموعه‌ای از حوادث شدت پیدا کردند. هفته گذشته سپاه پاسداران ایران یک پهپاد جاسوسی ۱۳۰ میلیون دلاری آمریکا را هدف قرار داد. پیش از این نیز چندین نفتکش تجاری در نزدیکی تنگه هرمز هدف قرار گرفته بودند.

شاید نیروهای نظامی متعارف آمریکا کاربرد زیادی در مقابل ایران نداشته باشند، زیرا ایرانی‌ها تلاش خواهند کرد که به جای نبرد زمینی با نیروهای آمریکایی از گروه‌های نیابتی و قابلیت‌های موشک‌های بالستیک خود بهره بگیرند.

موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در گزارش سالانه خود نتیجه‌گیری کرد؛ ایران از طریق متحدان و گروه‌های نیابتی از جمله حوثی‌های یمن و سازمان حزب‌الله در لبنان به نفوذ بالایی در منطقه دست پیدا کرده است. در صورتی که آمریکا حمله کند، ایران و متحدانش منافع آمریکا در منطقه یا اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

مطابق گزارش منتشر شده توسط موسسه بروکینگز، ایران دارای ۱۵ نوع موشک بالستیک است که بین ۲۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتر برد دارند. ایران همچنین یک موشک ضد کشتی جدید توسعه داده است که در ماه فوریه آن را آزمایش کرد.

تحلیلگران همچنین اشاره می‌کنند که ایران قابلیت‌های تهاجمی سایبری خود را تقویت کرده است. کارشناسان امنیت سایبری، ایران را مسئول حمله سال ۲۰۱۲ علیه شرکت‌های عربستان سعودی معرفی کرده‌اند. این حملات با استفاده از ویروسی با نام شامون انجام شدند. سال گذشته نیز حمله مشابهی پیاده‌سازی شده بود.

کریستوفر کربز، مدیر دپارتمان امنیت سایبری آمریکا در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: «شکی وجود ندارد که سطح فعالیت‌های سایبری ایران افزایش یافته‌اند. عوامل ایران و نیروهای نیابتی آنها تنها به دنبال سرقت اطلاعات نیستند و عملیات‌های تهاجمی تخریبی زیادی را علیه ما انجام داده‌اند.»


منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها