أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۸۳۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۹ تير ۱۳۹۸
مراسم تشییع پیکر «ناصر هوشمند وزیری» هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز، صبح فردا از خانه هنرمندان ایران به سمت لواسان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، طبق اعلام خانه هنرمندان ایران، مراسم تشییع پیکر ناصر هوشمند وزیری فردا (دوشنبه ۱۰ تیر) ساعت ۱۰ صبح در باغ هنر خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ناصر هوشمند وزیری (هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز) ۶ تیر بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. او به عنوان خالق مجسمه‌های سنگی (فردوسی، رستم و سهراب) پارک جمشیدیه، برخی مجسمه‌های موزه نظامی و مردم‌شناسی سعدآباد و همچنین مؤسس نخستین باغ‌موزه خصوصی ایران شناخته می‌شود.

وزیری عضو هیأت موسس انجمن مجسمه‌سازان ایران و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری)‌ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

 

 

دختر این هنرمند در گفتگویی اعلام کرده درخواست پدرش این بوده که در غارموزه خودش (وزیری) واقع در لواسان به خاک سپرده شود. بنابراین این موضوع با شورای شهر لواسان در میان گذاشته شده، ولی هنوز پاسخی از جانب آنها ارائه نشده است.

هوشمند وزیری متولد همدان بود اما در نیمه دهه ۸۰ غارموزه شخصی خود در لواسان (کند علی) را دایر کرد و تلاش داشت بگوید باید پلاستیک کمتری تولید کنیم. این هنرمند تأکید داشت همه چیز در این کره خاکی دور ریختنی نیست و اگر کمی با نگاه متفاوت به اشیاء نگاه کنیم، هر چیزی قابلیت تبدیل شدن به یک اثر هنری را دارد.

 

 

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت وزیری را تسلیت گفته و آورده است: فقدان هنرمند، خالی شدن جهان از فرصت آفرینش است، گویی پنجره‌ای به جهان خلاقیت بسته می‌شود. اما نقطه روشنی و امید ماندگاری هنرمند است از پس خلق اثرش. استاد «ناصر هوشمند وزیری» که یادگاری‌هاش در بوستان های شهر، سالیانی است؛ چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب کرده اکنون خود رخ در نقاب خاک کشیده و غارموزه‌اش را با همه آثارش به ما سپرده است.

در بخش دیگری از این پیام می‌خوانیم: یاد و یادگار هوشمند وزیری، برای اهالی هنر و بینندگان هنر هماره زنده است و باشد که در دیدار از نشانه‌هایی که در شهر به جای گذاشته و آثاری که در غار موزه خلق کرده یاد و نامش پاینده بماند. درگذشت «ناصر هوشمند وزیری» هنرمند مجسمه‌ساز را به خانواده محترم ایشان و همینطور جامعه مجسمه سازان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و مردمانی که روزی روزگاری در لواسان چشمشان به مجسمه‌های او روشن شده بود، تسلیت عرض می‌کنم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها