أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۸۴۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۱۳ تير ۱۳۹۸
نوسانات یک هفته ای سکه و طلا:
بررسی قیمت ها در بازار طلا و سکه نشاندهنده ادامه روند نزولی در این بازار است و بسیاری این روند را در واکنش به اخباری مبنی بر اجرای اینستکس می دانند، اینستکسی که به اعتقاد مقامات انتظارات ایران را برآورده نکرده و باید در مورد آن اتفاقات بهتری رخ دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری شبستان، بررسی قیمت های یک هفته ای در بازار طلا و سکه حاکی از آن است که از ابتدای هفته تا روز پنجشنبه (13 تیر) شاهد روند نزولی قیمت ها در این بازار هستیم هرچند که روز انتهایی هفته (13 تیر)به واسطه تعطیلات پایان هفته شاهد رشد ناچیز قیمت در هر گرم طلای 18 عیار هستیم اما روند کلی قیمتی در این هفته در این بازار نزولی و کاهشی بوده است. 

بنابراین گزارش، در بررسی قیمت طلا و انواع سکه در روز اول کاری هفته منتهی به 14 تیرماه شاهد هستیم که هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۳۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود. سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 583 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 410 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 370 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 570 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 11 هزار تومان نیز (9 تیر) مبادله می شد.

روز دوشنبه (10 تیر) هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 428 هزار و 226 تومان در بازار معامله می شد و در بازار سکه نیز سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 540 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 350 هزار تومانف نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 20 هزار تومان ارزشگذاری شده بود. با بررسی قیمت طلا و سکه در این 2 روز شاهد کاهش 4 هزار تومانی قیمت هر گرم طلای 18 عیار هستیم.

 

این گزارش می افزاید: سه شنبه (11 تیر) نیز در این روند نزولی ادامه داشت و هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل از آن 2 هزار تومان کاهش قیمت داشت و در مقایسه با اولین روز کاری در این هفته 6 هزار تومان کاهش قیمت داشت. بر این اساس (11 تیر) هر گرم طلای 18 عیار ۴۲۶ هزار تومان بود و سکه بهار آزادی طرح جدید، سکه بهار آزادی طرح قدیم، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی و سکه یک گرمی به ترتیب با قیمت های 4 میلیون و 533 هزار تومان، 4 میلیون و 410 هزار تومان، 2 میلیون و 310 هزار تومان، یک میلیون و 510 هزار تومان و یک میلیون و 11 هزار تومان معامله می شدند.

 

چهارشنبه (12 تیر) هر گرم طلای 18 عیار 425 هزار و و 900 تومان و هر گرم طلای 24 عیار 569 هزار تومان ارزشگذاری شده بود. سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 513 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 320 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 310 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 510 هزار تومان و سکه یک گرمی 980 هزار تومان مبادله می شد. ارزیابی قیمت انواع سکه در این 2 روز حاکی از نشاندهنده کاهش 20 هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید، کاهش 90 هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم و کاهش 31 هزار تومانی قیمت سکه یک گرمی است.

 

بنابراین گزارش، در آخرین روز از هفته منتهی به 14 تیر ماه یعنی پنجشنبه (13 تیر) هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۳۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۴۱۶  دلار معامله می‌شود. در بازار سکه نیز امروز سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 555 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 322 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 330 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 510 هزار تومان و سکه یک گرمی 981 هزار تومان مبادله می شود. این افزایش قیمت ناچیز در قیمت هر گرم طلا به واسطه تعطیلات پایان هفته و فرارسیدن مناسبت دهه کرامت و برگزاری مراسم و جشن ها به مناسبت این ایام است.

 

بنابرگزارش شبستان ارزیابی های صورت گرفته از بازار سکه نشاندهنده سیر نزولی قیمت ها است و برخی این کاهش قیمتی را به دلیل اخبار منتشر شده درباره اجرای اینستکس از سوی اتحادیه اروپا می دانند که بازار به آن وانش مثبت نشان داده است البته واگکنش مثبت در بازار در حالی اتفاق افتاده است که به اعتقاد بسیاری از مقامات و کارشناسان اجرای اینستکس بر اساس مواردی که در حال حاضر اتحادیه اروپا بر آن تکیه دارد مورد قبول ایران نیست و باید اتفاقات جدی تری در این زمینه رخ دهد و اروپا عزم بیشتری رابرای ماندن در برجام و ایجاد رضایت ایران برای ماندن بر سر تعهداتش انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها