يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۴۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۳ تير ۱۳۹۸
به بهانه سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(س) به مرور برخی از صفات آن حضرت و خاطرات علما از کرامات ایشان از زبان حجت الاسلام ناصر رفیعی، خواهیم پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، به بهانه سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(س) به مرور برخی از صفات آن حضرت و خاطرات علما از کرامات ایشان از زبان حجت الاسلام ناصر رفیعی، خواهیم پرداخت:

**مهم ترين صفاتي که در زندگي شان بوده ۱- هجرت عظيمش است ۲- ولايت پذيري اش است به دنبال امامش آمد ۳- عبوديتش است هفده روز در اين قم مشغول عبادت بود خانه شان است يکي موضوع مقام شفاعت ايشان است معجزات و کرامات هم خيلي زياد است من خودم چقدر چيزها شنيدم ديدم علما بزرگان شخصيت‌ها از اين بانوي بزرگوار.

** آیت الله عظمي فاضل که من خدمت ايشان زياد مي‌رسيدم مي‌فرمود مي‌خواستم يک کتاب بنويسم در مورد آيه تطهير که نوشته چاپ شده فکر مي‌کردم چطور بحث کنم برسم به نکته ي اصلي دلالت اين آيه بر عصمت ائمه آمدم اين جا متوسل شدم به حضرت معصومه نکاتي برايم آشکار شد به برکت حضرت معصومه که با پنجاه سال بحث علمي نمي‌شد به آن نکات رسيد.

** امام رهبر کبير انقلاب هم وقتي قم بودند قبل از تبعيد هر روز قبل از غروب مقيد بودند بيايند حرم حضرت معصومه (عليهاسلام).

** آيت الله عظمي مرعشي که ۶۹ سال اولين زائر بودند يک وقتي نقل شده بود از خود ايشان من هر شب ساعت خاصي مي‌آمدم حرم مثلا نيم ساعت به اذان صبح يک شب خواب ديدم آسيد شهاب بلند شو بيا زيارت بيا حرم، بلند شدم ديدم هنوز وقت نشده دو ساعت مانده به اذان، خواب هم حجت شرعي نيست ولي پيام دارد. رسول خدا صبح‌ها که مي‌آمد مسجد رو مي‌کرد به اصحاب مي‌فرمود: «چه کسي مبشرات دارد؟» يعني خواب‌هايي که بشارت در آن بوده تعريف کنيد ديشب کدام هايتان خواب خوب ديديد مبشرات آيه ي قرآن هم است «لَهُمُ الْبُشْرَ‌ى فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا» (يونس ۶۴) مي‌گويد بلند شدم سرما هم بود آمدم مي‌گويد ديدم يک کارواني از پاکستان رسيده بودند از سرما پشت در مي‌لرزيدند در بسته بود من باعث شدم در باز شد فهميدم بانوي بزرگوار فاطمه  معصومه(س) مهمان داشته، من را واسطه کرده به اين شکل پذيرايي کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها