أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۸۶۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۷ تير ۱۳۹۸
بحران زن‌کشی در فرانسه؛
از ابتدای سال ۲۰۱۹، ۷۴ زن توسط همسران یا شریکان جنسی خود در فرانسه کشته شده اند. این آمار در سال ۲۰۱۷، ۱۳۰ زن و در سال ۲۰۱۶، ۱۲۳ زن بوده است که روند رو به رشد خشونت خانگی در فرانسه را نشان میدهد
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، هزاران معترض در روز شنبه در مرکز پاریس جمع شدند تا خشونت‌های مرگبار خانگی علیه زنان در فرانسه را افشا و توجه جامعه جهانی را به این موضوع جلب کنند.


از ابتدای سال ۲۰۱۹، ۷۴ زن توسط همسران یا شریکان جنسی خود در فرانسه کشته شده اند. این آمار در سال ۲۰۱۷، ۱۳۰ زن و در سال ۲۰۱۶، ۱۲۳ زن بوده است که روند رو به رشد خشونت خانگی در فرانسه را نشان میدهد.

یکی وعده های انتخاباتی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته فرانسه "پایان دادن به خشونت علیه زنان" بود. اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان در این کشور، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به این  "قتل عام" شدند.


روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با انتشار اسامی زنان کشته شده در ماه های اخیر در صفحه فیس بوک خود نوشت: «خانم‌ها من از شما عذر می‌خواهم. جمهوری فرانسه نتوانست به خوبی از شما محافظت کند»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها