يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۶۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۱۷ تير ۱۳۹۸
تازه‌ترین اخبار از زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان؛
زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر در عمق 17 کیلومتری زمین، حوالی مسجدسلیمان استان خوزستان را لرزاند. این زمین‌لرزه شدید در لرستان و اصفهان، شهرکرد، ایلام، بوشهر، همدان، یاسوج، کرمانشاه و شیراز نیز احساس شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، تا کنون مرگ یک مرد میانسال به دلیل زلزله مسجد سلمیان تایید شده و علت فوت او ترس در هنگام زلزله گزارش شده است.

این زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر در ساعت ۱۱:۳۰ و با پس لرزه‌ای ۴.۷ ریشتری در استان خوزستان، حوالی مسجد سلیمان در ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه اتفاق افتاد.

همچنین برق مناطق مختلف مسجدسلیمان‌ بر اثر تخریب‌ تاسیسات توزیع‌ نیرو آسیب دیده و در برخی مناطق آنتن‌دهی تلفن همراه مختل شده است.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری تا کنون سه پس‌لرزه نیز به بزرگی ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری ، ۳ ریشتر و ۴ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری در محل وقوع این زلزله گزارش شده است.

افزایش تعداد مصدوم‌ها

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون و بر اثر آخرین گزارش های دریافتی بر اثر زلزله ۵.۷ ریشتری مسجد سلمیان دو نفر مصدوم شده و یک نفر نیز بر اثر سکته قلبی پس از زلزله کشته شد.
اما معاون عملیات امداد و نجات استان خوزستان خسارات جانی را ۲۰ نفر اعلام کرد که البته این آمار به صورت حدودی و غیر رسمی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اعلام آماده باش تمامی دستگاه‌های امدادی در پی زلزله مسجد سلیمان از مرگ یک تن تا کنون خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری حوالی مسجد سلیمان سازمان مدیریت بحران کشور تمامی تیم‌های امدادی و دستگاه‌های خدماتی را به حالت آماده‌باش در آورد.

وی با بیان اینکه تیم های ارزیاب دقایقی پس از زلزله به مناطق متاثر از زمین لزره اعزام شدند گفت:‌ برابر گزارش‌های اولیه تا کنون ۴۰ تن در پی این زمین لزره مصدوم شدند که بیش از نیمی از آنان خدمات درمانی  را به شکل سرپایی دریافت کرده‌اند.

توضیحات هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ترک خوردن دیوارهای برخی منازل در مناطق روستایی مسجد سلیمان خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش ‌های دریافتی زمین لرزه ٥.٧ ریشتری که در عمق ١٧ کیلومتری در مسجد سلیمان استان خوزستان اتفاق افتاد، تا کنون در شهرهای مسجد سلیمان، باغملک، ایذه و هفتگل بدون صدمات جانی و خسارات مالی بوده است.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی مسجدسلیمان برخی از منازل دچار ترک خوردگی شده‌اند و در محور های فرعی شهرستان مسجد سلیمان کوه به صورت محدودی ریزش کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه این زلزله در کهگیوله و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری و بوشهر احساس شده است گفت: در روستاهای کلته بهمئی و سرآسیاب استان کهگیوله و بویر احمد برخی یوار برخی منازل دچار ترک خوردگی جزئی شده و زلزله در چهارمحال و بختیاری و بوشهر نیز بدون صدمات جانی بوده است.

به گفته وی بالگردهایی جهت ازریابی به مناطق متاثر اعزام شدند.

آسیب به گنبد مسجد جامع

تصویری از آسیب شدید به گنبد مسجدجامع در مسجدسلیمان بر اثر زمین‌لرزه ظهر امروز منتشر شده است.

به گزارش تسنیم، رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در خبری به تسنیم اظهار داشت: در زلزله صبح امروز مسجدسلیمان دو بخش بیمارستان نفت دچار ریزش شد که برای حفظ جان بیماران بیمارستان تخلیه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها