يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۷۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۹ تير ۱۳۹۸
در این ایام که موضوع «جیسون رضائیان» و خیانت‌اش به مردم ایران نقل محافل شده است، بی‌انصافی در حق ملت ایران است اگر مواضع مقامات رده بالای دولت در ارتباط با جاسوس معروف آمریکایی بازخوانی نشود.
به گزارش پایگاه 598، تیر ماه سال 93، رئیس ایرانی آمریکایی روزنامه «واشنگتن‌پست» در ایران به جرم جاسوسی علیه ایران، توسط نهادهای امنیتی کشور بازداشت می‌شود. «جیسون رضائیان» به مدت یک سال و نیم، تا دی ماه سال 94 در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد و سر انجام در شامگاه 26 دی 94، همزمان با توافق برجام، با یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول بلوکه شده ایران در آمریکا، مبادله می‌شود.
 
گرچه این مبلغ قابل توجه از اموال بلوکه شده ایران در مبادله با «جیسون رضائیان» وارد کشور شد، اما دولتی‌ها بجای تشکر از نهاد های امنیتی کشور در این باره، سعی کردند که این مورد را هم به نام برجام تمام کنند.
 
تلاش های آمریکا برای آزادی «جیسون رضائیان» حتی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و تا حدودی آمریکا توانست با توجه به انفعال دستگاه دیپلماسی ایران، از این ماجرا به مثابه ابزار فشاری بر ایران استفاده کند.
 
اما فقط آمریکایی‌ها نبودند که خواستار آزادی بی قید و شرط جاسوسشان بودند. در داخل کشور نیز از وزیر امور خارجه گرفته تا مشاور عالی رئیس جمهور، با اظهارات و مصاحبه‌هایشان، سعی در بی‌گناه جلوه دادن «جیسون رضائیان» داشتند.
 
جواد ظریف در سخنرانی خود که در ایام بازداشت «جیسون رضائیان»، در دانشگاه نیویورک ایراد کرده بود، در ارتباط با موضوع این جاسوس آمریکایی خطاب به حضار آمریکایی گفته بود: «متاسفانه دوست شما و دوست من، جیسون، به یک جرم خیلی جدی متهم شده. و من امیدوارم که تبرئه شود. اما او باید در دادگاه با اتهاماتش روبرو شود. او شهروند ایران است. باعث تاسف است که یک عامل پایین رتبه سعی کرده از او بهره‌برداری کند.»
 
دوست جاسوس آقای وزیر!
از گفته‌های ظریف درباره «جیسون رضائیان» در دانشگاه نیویورک اینطور برداشت می‌شود که وی نه تنها اقدامات «جیسون رضائیان» علیه امنیت ملی ایران را محکوم نمی‌کند، که برعکس از او بعنوان دوست خود یاد می‌کند!
 
از طرفی دیگر ظریف برای آنکه از اهمیت اقدامات جاسوسی «جیسون رضائیان» بکاهد و او را از اتهاماتش تبرئه کند، می‌گوید « باعث تاسف است که یک عامل پایین رتبه سعی کرده از او بهره‌برداری کند.»
 
یعنی ظریف جاسوسی «جیسون رضائیان» علیه ایران را ناشی از بهره برداری یک مامور دون‌پایه سرویس اطلاعاتی آمریکا از موقعیت خبرنگار واشنگتن‌پست در ایران می‌داند و به نوعی لب کلام ظریف این است که «جیسون رضائیان» نه با اختیار و آگاهانه که بخاطر فریب خوردنش از یک مامور رتبه پایین آمریکایی، از ایران جاسوسی کرده است.
 
این اظهارات عجیب ظریف درحالی بود که «جیسون رضائیان» پس از مبادله، از طرف باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، به همراه خانواده به کاخ سفید دعوت می‌شود و جدای از این، نامه نگاری‌های «جیسون رضائیان» با شخص اوباما مبین این است که رابطه این جاسوس با آمریکایی‌ها  نه در سطح یک مامور رتبه‌پایین، که در سطح عالی‌ترین مقام سیاسی آمریکا بوده است.
 
 
دفاع از «جیسون رضائیان» و تلاش برای تبرئه وی فقط محدود به ظریف نبود.
 
«حسام‌الدین آشنا» مشاور عالی حسن روحانی نیز از جمله کسانی بود که دفاع از جاسوس آمریکایی«جیسون رضائیان» در کارنامه‌اش ثبت شده است.
 
دو ماه پس از مبادله «جیسون رضائیان»، حسام‌الدین آشنا در مناظره‌ای که در یک برنامه زنده تلویزیونی با صفار هرندی داشت، با طرح این نظریه که یک خبرنگار نمی‌تواند جاسوس باش، به تبرئه جاسوس پیچیده آمریکا پرداخت!

اکنون نیز که پرونده «جیسون رضائیان» با سریال «گاندو» این بار با جزئیات بیش‌تری دوباره برای مردم باز شده است، آشنا با تخریب عوامل فیلم و طرح این ادعا که داستان فیلم واقعی نیست، سعی بر این دارد تا وجهه بد نام شده دولتی‌ها در ماجرای «جیسون رضائیان» را ترمیم کند.
 
 
در این ایام که موضوع «جیسون رضائیان» و خیانت‌اش به مردم ایران نقل محافل شده است، بی‌انصافی در حق ملت است اگر مواضع مقامات رده بالای دولت در ارتباط با جاسوس معروف آمریکایی بازخوانی نشود.

منبع:رجانیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها