أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۸۸۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۳ تير ۱۳۹۸
در دورانی که همه کسانی که آمریکا ، انقلاب، سیاست و منافع ملی را به خوبی و دقیق می شناختند؛ از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تا پیروان مکتب امامین انقلاب یقین داشتند که مذاکره با آمریکا و اروپا نتیجه ای جز ندامت و خسارت محض نخواهد داشت؛ و در زمانی که رئیس جمهور و یارانش ، چون تریبون دولتی داشتند مخالفان را مورد تمسخر و توهین قرار میدادند؛ بالاخره برجام بی فرجام تصویب شد.

برجامی که هنوز متولد نشده با دستان شیطانی آمریکا نابود شد و البته گرچه نه برای ایران بلکه برای غرب دستاوردهای بزرگی داشت؛ شهادت دانشمندان بی نظیر هسته ای، توقف رشد تصاعدی هسته ای کشور، تخریب طولانی مدت علم در کشور، ایجاد یاس در مردم و امید در جبهه مخالف نظام بخشی از دستاوردهای این توافق به اصطلاح برد_برد بود.

گره زدن رای گرفتن از مردم و پیروزی در انتخابات به برجام و همچنین گره زدن همه مسائل کشور به مذاکرات، اتفاقات مضحک و نگران کننده ای را رقم زد که هر کدام از آنها هم خود داستان مفصلی دارد.

تن دادن به امضا سند ۲۰۳۰ ، امضای اسناد خطرناک وابسته به FATF ، حذف برخی از دروس مربوط به شهدا در کتب دانش آموزان ، وارد کردن درس برجام در کتب درسی و در یک کلام تعهد به زمینه سازی و امضای برجامهای ۲ و ۳ ؛ همه و همه از این دست اقدامات بد و پر خسارت بودند.

یکی از بدترین و تاسف بارترین اتفاقات وارد کردن یک مناسبت در تقویم ملی کشور بود. مناسبت «روز تعامل سازنده با جهان» بمناسبت سالروز امضای برجام!

این کار به خودی خود توهینی بود به ده ها کشوری که سالهاست با جمهوری اسلامی ارتباط دارند و تعامل آنها برای دولت ایران تعامل با جهان محسوب نمیشده، و تعامل با ۶ کشور که ۴ کشور آن در حقیقت هم پیمانان راهبردی آمریکا هستند.

گذشته از اینکه این میزان خود تحقیری در دنیا کم نظیر است؛ اکنون که باغ سوخته برجام میوه ای نداده؛ لازم است این مناسبت به طور رسمی از تقویم کشور حذف گردد تا شاید ذره ای از خطاهای دولت جبران گردد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها