أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۸۸۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۲۳ تير ۱۳۹۸
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تا روز سه شنبه ۲۵ تیر ماه خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، دکتر حسین توکلی در گفتگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی، برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس نتایج اولیه این آزمون، از حدود ۵۵۳ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر مجاز به انتخاب در دو رشته بودند که این دسته از داوطلبان پذیرفته شده از روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه می‌توانستند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی گفت: داوطلبانی که بر اساس اعلام نتیجه و مفاد کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شدند، لازم است بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که در این خصوص همزمان با اعلام نتیجه بر روی سایت اطلاع رسانی این سازمان قرار داده شده، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۳ تیر مهلت داشتند، نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند که این مهلت تا روز سه شنبه ۲۵ تیر تمدید شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در دانشگاه‌ها به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها