يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۸۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۴ تير ۱۳۹۸
سریال تلویزیونی «گاندو» توانست با به دست آوردن بیش از ۴۴ درصد بیننده و کسب ۸۴ درصد رضایت مخاطب، موفق‌ترین سریال تلویزیون شود.
به گزارش پایگاه 598، مرکز تحقیقات صداوسیما با انتشار گزارشی از نتایج یک نظرسنجی، بر موفقیت سریال گاندو در جذب مخاطب صحه گذاشت. با اعلام مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، براساس نظرسنجی‌ای که ۲۰ تیرماه ۹۸ از سراسر کشور انجام شد سریال «گاندو» با حدود ۴۴ درصد بیننده در صدر سریال‌های جدید تلویزیون قرار گرفت. در این نظرسنجی، سریال‌های «بوی باران» و «خانواده دکتر مهران» به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پخش سریال گاندو که هفته پیش به پایان رسید، تجربه موفقی از پرداخت به موضوعات امنیتی در قالب مجموعه‌های تلویزیونی را به نمایش گذاشت. نظرسنجی سازمان صداوسیما نیز بر این نکته مهم اشاره داشته است. در گزارش این مرکز آمده است: «مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما همچنین در خصوص ویژگی‌های مختلف پربیننده‌ترین سریال این روز‌های تلویزیون یعنی «گاندو» نظر مردم را جویا شده است. در این نظرسنجی بیش از ۸۹ درصد از مخاطبان این سریال در حد «زیاد» از آن رضایت داشته‌اند و بیش از ۷۳ درصد هم آن را درحد «زیاد» باورپذیر دانسته‌اند.

بیش از ۶۰ درصد از بینندگان، مهم‌ترین پیام سریال «گاندو» را نشان دادن قدرت نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی دانسته‌اند و حدود ۷۹ درصد از آن‌ها هم معتقدند این سریال در حد «زیاد» توانسته است مردم را با فعالیت نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی آشنا کند. در نگاه بیش از ۸۲ درصد از بینندگان، سریال «گاندو» توانسته است در حد زیاد باعث اعتماد‌سازی مردم به قدرت و توان نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور شود. این نظرسنجی از بینندگان خواسته است تا میزان موفقیت سریال «گاندو» را در جنبه‌های مختلف ارزیابی کنند که ۹۱ درصد از آن‌ها این سریال را در نمایش «هوش و ذکاوت نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی» در حد «زیاد» موفق دانسته‌اند.

آمار بالای رضایتمندی مخاطبان تلویزیون از سریال امنیت‌محور گاندو می‌تواند نشانه خوبی از تغییر ذائقه بینندگان و توجه آنان به پرداخت سیما به موضوعات روز و به خصوص مسائل سیاسی و امنیتی در قالب سریال‌های تلویزیونی باشد. اگرچه وعده ساخت فصل دوم سریال گاندو داده شده است ولی می‌توان با الگو‌گیری از ساخت چنین سریال موفقی، به جنبه‌های مختلف پرونده‌های امنیتی در قالب سریال‌های مشابه تلویزیونی پرداخت، به شرط آنکه افزایش تولیدات در این حوزه به کاهش کیفیت سریال‌ها منجر نشود و فرصت مغتنم آشتی مردم با مجموعه‌های تلویزیونی به هدر نرود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها