أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۶ تير ۱۳۹۸
مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان با اشاره به حذف ویزا از سفر اربعین گفت: زائران باید توجه کنند که فقط ویزا حذف‌شده اما پاسپورت و دیگر موارد قانونی برای خروج از کشور باید رعایت شود.
به گزارش پایگاه 598، رضا نجاتی ظهر امروز در ستاد برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین با اشاره به حذف ویزای اربعین اظهار داشت: با هماهنگی میان دو کشور ایران و عراق ویزا برای اربعین سال 98 حذف شد که گامی مؤثر برای افزایش تعداد زائران و مشارکت همه مردم در این همایش مذهبی ـ معنوی است.

وی افزود: زائران باید توجه کنند که فقط ویزا حذف‌شده اما پاسپورت و دیگر موارد قانونی برای خروج از کشور باید رعایت شود.

مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان به بازدید مدیران دستگاه‌های مرتبط از مرز چذابه اشاره کرد و گفت: روز جمعه گذشته در بازدیدی که همراه با استاندار، مدیران کل راه و شهرسازی، حمل‌ونقل و سپاه پاسداران از مرز چذابه داشتیم پروژه‌های راه در حال انجام بود.

وی ادامه داد: هرچند انتقاداتی در زمینه راه‌های دسترسی به مرزها وجود دارد اما وعده تحویل پروژه راه‌های منتهی به چذابه تا قبل از آغاز مراسم اربعین داده شد.

نجاتی تصریح کرد: سیل و آب‌گرفتگی جاده‌ها سبب کاهش سرعت پیشرفت پروژه‌ها در مسیر مواکب و پارکینگ‌ها شده بود که پس از خروج آب اجرایی شدن آن‌ها از سر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه تعیین تکلیف پارکینگ یکی از مصوبات جلسه روز جمعه بود، عنوان کرد: در حوزه ترافیک و پارکینگ دیگر جایی برای اتلاف وقت و ریسک نداریم. پیمانکار باید هرچه سریع‌تر به تعهدات قبلی خود عمل کند.

نیازمند افزایش 30 درصدی پارکینگ در مرزها هستیم

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی خوزستان نیز با حضور در این ستاد گفت: نیروهای آجا برای استقرار در جاده عبدالخان از چذابه به سمت سه‌راهی بستان، نیازمند مصوبه شورای تأمین هستند.

وی با اشاره به بازدید جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا از دو مرز شلمچه و چذابه، افزود: با توجه به اینکه امسال ویزای اربعین حذف‌شده، پیش‌بینی می‌شود تردد خودروهای شخصی به میزان قابل‌توجهی افزایش پیداکرده و حداقل نیازمند افزایش 30 درصدی ظرفیت پارکینگ‌ها در دو مرز شلمچه و چذابه هستیم.

عباس زاده تصریح کرد: پایانه مرزی شلمچه در کنار چشمه‌های حمام، نیاز به سرویس‌های بهداشتی بیشتری دارد و در کل هر دو مرز نیازمند وسایل سرمایشی و سایه‌بان‌های بسیاری هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: متأسفانه همچنان اقدامات لازم برای استقرار مواکب در مرزها انجام نگرفته و کار ساخت‌وساز مواکب به‌صورت کامل انجام نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها