أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۷ تير ۱۳۹۸
با حکم سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، "جلال دلقندی" سرپرست جدید مرکز حراست این وزارتخانه شد.
به گزارش پایگاه 598، معارفه جلال دلقندی سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم مظفر مظاهری رئیس سابق این مرکز که در ساختمان شهید رجائی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

سید جواد حسینی؛ سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در این مراسم اظهار کرد: حراست خوب از سطحی‌نگری، کمیت‌گرایی، سیاست‌زدگی جلوگیری می‌کند؛ کار حراست‌ به‌صورت فعالیت اداری نیست چراکه بنابر ضرورت خارج از وقت اداری، کارمندان آن باید انجام‌ وظیفه کنند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می‌تواند در یک محیط آرام و روشن، مؤثرتر باشد و این محیط به مدد حراست میسر است، افزود: حراست چشم بینای سازمان و نظام است و نجیب‌ترین و مخلص‌ترین نیروها در این مراکز خدمت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: دومین وظیفه حراست صیانت از نیروی انسانی است بنابراین در آموزش‌ و پرورش صیانت از یک ‌میلیون پرسنل فرهنگی، کار سنگینی است که بر عهده این مرکز قرار دارد. حراست مانند نورافکنی است که می‌تواند با روشن کردن تاریکی‌ها مانع بسیاری از تصمیم‌های اشتباه شود.

حسینی ضربه‌گیری سازمانی را چهارمین وظیفه حراست برشمرد و افزود: بسیاری از امواجی که سایر قسمت‌ها را دچار اخلال می‌کند و باعث تصمیم‌گیری‌های نابجا می‌شود می‌تواند به‌وسیله حراست دفع شود.

وی شفافیت را ازجمله وظایف دیگر حراست دانست و عنوان‌کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حراست باید سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و این شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

حسینی با اشاره به قسمتی از آیات کلام‌الله خاطرنشان کرد: انقلاب ما بیشتر از اینکه نظامی باشد انقلاب فرهنگی است و امروز نیز باید امنیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ امنیتی کنیم. از خداوند می‌خواهم در چهار ویژگی، بینش، دانش، منش و روش ما را به فرهنگ رضوی نزدیک کند.

شایان‌ذکر است؛ در ابتدای این جلسه سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ضمن تقدیر از تلاش‌های مظاهری رئیس سابق مرکز حراست، وی را فردی مخلص، تلاشگر و موفق دانست.

در پایان این مراسم حسینی، حکم سرپرستی را به جلال دلقندی اعطا و وی را فردی مجرب و دارای سوابق موفقیت‌آمیز مدیریتی دانست.

در ابتدای این مراسم، جلال دلقندی اظهار کرد: سیاست ما در حراست، معلم و دانش آموزان تمام ساحتی است بنابراین حراست نیز باید تمام ساحتی باشد و برای معلمان اسوه اخلاق و دانش باشد.

وی افزود: کرامت ذاتی و اکتسابی انسان همچون عدالت و شجاعت باید در دستور کار حراست باشد و باید با معلمین صداقت داشته باشیم.

 دلقندی خاطرنشان کرد: صیانت از وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر دستوراتی است که باید حراست در کار خود داشته باشد.

سرپرست حراست وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: حراست نباید جناحی باشد در غیر این صورت حتما نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و نیاز است تا نهایت تلاش را برای همدلی و تعامل بین سیستم داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها