أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۷ تير ۱۳۹۸
«باستی هیلز»ها را نابود کنید؛
در مسیر انقلاب در جاده انقلابی گری هیچ باستی هیلزی به وجود نمی آید. نمی توان هم انقلابی بود و هم برای جت اسکی سواری راهی سد لتیان شد آنهم در شرایطی که مردم نگران از وقوع پیش بینی زلزله ای هستند یا در خرابه های باقی مانده از بمباران صدام دنبال یادگاری از جگرگوشه شان می گردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سیاست روز، در مسیر انقلاب در جاده انقلابی گری هیچ باستی هیلزی به وجود نمی آید. نمی توان هم انقلابی بود و هم برای جت اسکی سواری راهی سد لتیان شد آنهم در شرایطی که مردم نگران از وقوع پیش بینی زلزله ای هستند یا در خرابه های باقی مانده از بمباران صدام دنبال یادگاری از جگرگوشه شان می گردند.

انقلاب مسیر مشخصی دارد، جمهوری اسلامی هم همینطور نمی توان انقلابی بود و مدام مردم را به پیروی از آرمانهای امام و شهدا تشویق کرد و در ورطه عمل رفتاری غیراز آنچه انتظار می رود را پیشه کرد. نمی شود ادعای انقلابی گری داشت و برای دوری از مردمی که باعث پیشرفتت شدند دیوار باستی هیلزها را روی کشوری که مردم برای انقلابی بودنش جان دادن بنا کنی یا در ذهنت بسازی و شیشه دودی ماشینت را بالابکشی و از خط ویژه تردد کنی که نکند آه و ناله نیازمندی روزت را خراب کند!

انقلابی بودن هزینه دارد به حرف نیست بلکه باید در عمل با تک تک رفتارت نشان دهی که انقلابی هستی. مسئولن انقلابی هم همینطور، قطعا در کشوری انقلابی باید مطلبات نقلابی مردم زودتر و دقیق تر پیگیری شود، بر همین اساس است که قوه قضائیه انقلابی باید سریع بر موارد اینچنینی ورود کرده و پاسخ مطالبه مردمی را بدهد، هر چند که این رود به باستی هیلز و تخریب گیتها توانست حجمی از مطالبات و انتظارات مردمی را برطرف کند اما قوه قضائیه انقلابی بعد از این نیز باید همین رویه را درباره باستی هیلزهای دیر و رانتهایی که شاید زن خوبی پشتشان باشد پی گیری کند.

اوضاع پایتخت اینچنین است که در تهران گران، اتومبیل‌ها هم گران هستند و آلایندگی ندارند، خانه‌های کمی هستند چون مستضعفین آن را ترک کرده‌اند پس ترافیک و آلودگی صوتی هم نیست.

جمعه‌ها اگر در تهران رانندگی کنید، نه تنها در خیابان‌هایی مثل فرشته و اندرزگو بلکه در همین میدان انقلاب و حتی میادین پایین‌تر هم می‌شود دور دور کرد؛ چون عموما یا مردم، تهران را برای مسافرت آخر هفته ترک کرده‌اند و یا در خانه‌هایشان در حال استراحت‌اند. همیشه در چنین وضعیت دلپذیری تهرانی‌ها یک جمله می‌گویند و آن اینکه: «کاش همیشه تهرون همینجوری باشه».

اگر زمین و مسکن و علاوه بر آن تردد و حمل و نقل در تهران گران شود، دیگر هرکسی نمی‌تواند جرات نفس کشیدن در تهران را به خود بدهد.

«امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کم کرد». جملاتی که خواندید از زبان سیدحسین هاشمی استاندار سابق تهران است. او جزو اولین کسانی بود که نسخه گران کردن را برای حل مشکلات تهران تجویز کرد.

این ایده اما مشتریان زیادی در بین طیف اصلاح طلب و نزدیک به دولت دارد و برای مثال محسن صفایی فراهانی فعال سیاسی اصلاح طلب هم گفته بود«هر شهروندی که در شهر بزرگ زندگی می‌کند باید هزینه زندگی در شهر بزرگ را بپذیرد».

حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان مرحوم هاشمی رفسنجانی هم همین دیدگاه را با این جملات مطرح کرده بود که «برای اینکه تهران محیطی برای زندگی شود و هوایی برای تنفس باقی بماند، باید شرایط زندگی در این شهر به نسبت سایر کلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد گران شود».

همین چند ماه پیش بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرد که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شود.

پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شد و در نهایت به تأیید رسید؛ امّا همین که خبر چنین تصمیمی بیرون آمد، با واکنش گسترده مردم مواجه و باعث شد شهرداری کل قضیه را کتمان کند.

متاسفیم که اشاره کنیم همه این اقدامات و رویکردها به اضافه رفتارهای اشرافی که از دهه هفتاد شکل گرفت تا مثلا آبروداری کند!!! تهران را چیزی مثل همین شهرک «باستی هیلز» لواسان می کند که اخیرا خبرساز شد. شهرکی با کاخ‌هایی شبیه قلعه که تا همین چند روز پیش کسی جز مولتی‌میلیاردرها با اتومبیل‌های میلیاردی اجازه ورود به آن نداشت که البته با دستور قضایی و برچیدن گیت ورودی اکنون ورود برای عموم آزاد است و مردم می توانند میوه شکاف طبقاتی حاصل از اشرافیت را ببینند.

اما باستی هیلز کجاست؟ شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان که در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است.

ماجرا از جایی شروع شد که جمعی از نمازگزاران شهر لواسان بعد از اقامه نماز جمعه طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام رئیسی خواستند تا به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی برای بازدید از ساخت و سازهای غیرقانونی و زمین خواری‌ها در این منطقه حضور یابد. این درخواست بلافاصله با استقبال قوه قضائیه مواجه و دستور پیگیری پرونده داده می‌شود که در نتیجه آن، روز گذشته با دستور حوزه قضایی لواسانات، گیت ورودی شهرک باستی هیلزجمع آوری شد. انتشار این خبر برخی ابهامات و سوالات درباره این شهرک را بر سر زبان‌ها آورد.

شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان که در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است. قیمت ویلا در این شهرک خصوصی، از ۳۰ میلیارد تومان شروع می‌شود به بالا.

قیمت ویلا در شهرک لاکچری باستی هیلز هیچ محدودیتی ندارد. یکی از لاکچری‌ترین ویلاهای این شهرک تقریبا دو هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد که شامل پارکینگ، انباری، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، سالن ورزشی و ... می باشد.

با توجه به دیوارکشی دور شهرک، این منطقه به یک منطقه لاکچری برای ثروتمندان تبدیل شده است که بدون توجه به قوانین کشور در آنجا انواع هنجارشکنی‌ها دیده می‌شود.

این رویه یعنی جدا کردن مردم از ثروتمندان و انباشت ثروتی که نشان از ضایع شدن حقی دارد، نشان از بخور بخور و رانت است و حتما پشت این رانت و انباشت ثروت ژن خوبی مخفی شده است. درست است که باستی هیلز بعد از برملا شدن تا ورطه نابودی در حال پیشری است اما این رویه باید در مصداقههای انقلابی گری مسئولان و همه افرادی که باید خدمتگزار مردم باشند بررسی شه و شاید یکی از راه حلهای ممانعت از ایجاد رانت جدید اجرای قانون از کجا آورده ای برای مسئولان است که به تازگی در تحولات قوه قضائیه دوباره پررنگ شده و بر سر زبانها افتاده تا بیت المال و اموال مردم حفظ شده و به دست نا اهل و منفعت طلب نیافتد. 

نویسنده: مائده شیرپور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها