يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۱۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۹ تير ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم:
کلیت درست بودن استخراج بیت کوین بر عهده بانک مرکزی و ... است اما در صورت تایید این عمل باید در هیئت دولت تعرفه برق آن نیز مشخص شود.
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم و معاونین وی با اهالی رسانه‌ها، پیش از ظهر امروز در اداره شرکت توزیع برق استان قم برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) در مورد مواجهه شرکت توزیع برق قم در مواجهه با مزارع تولید بیت کوین یا ارز دیجیتال و معضل مصرف بالای برق توسط دستگاههای تولید کننده این ارز بیان داشت: "در همین زمینه 15 مزرعه نصب ماینر شناسایی و توسط پرسنل شرکت توزیع برق مراجعه شده که در 14 مورد اخطار به قطع برق و یک مورد نیز منجر به قطعی برق شده است."

مهدی آهنین پنجه در ادامه تاکید کرد: "نظر به مصرف بالای مزارع تولید کننده ارز دیجیتال، تامین برق این موارد نباید با تعرفه کشاوزی و صنعتی باشد و با توجه این مهم، در صورت ادامه این روند با هماهنگی با دادستانی و ضابط قضایی برای جلوگیری به دست اندازی به بیت المال تا ضبط این دستگاهها نیز پیش خواهیم رفت."

وی گفت: "کلیت درست بودن استخراج بیت کوین بر عهده بانک مرکزی و ... است اما در صورت تایید این عمل باید در هیئت دولت تعرفه برق آن نیز مشخص شود."

***

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency یک فرم از پول الکترونیکی است که به منظور امنیت بیش‌تر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن طراحی شد. ارزهای دیجیتال از یک فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند که به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت‌نام یا استفاده از بانک‌ها و سازمان‌های واسطه می‌دهند.

اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده‌ای به نام بلاک‌چین اجرا می‌شوند و بیش‌تر واحدهای اصلی آن توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می‌شوند. اولین و معروف‌ترین ارز دیجیتال بیت‌کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد، با این حال در سال‌های گذشته ارزهای دیجیتال زیادی (در حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال) در بازارهای جهانی تجارت می‌شود.

اگرچه هنوز مشروعیت ارزهای دیجیتالی و در صدر آن‌ها بیت‌کوین از طرف بانک مرکزی و مسؤولان مربوطه در کشور به اثبات نرسیده است، اما ممنوعیت قطعی هم در زمینه عدم استفاده از آن‌ها اعلام نشده و برخی از صرافی‌ها و سایت‌های آنلاین به خرید و فروش این ارزها اقدام می‌کنند. اخبارها حاکی از آن است که استخراج کنندگان ارز دیجیتال به دلیل ارزان بودن قیمت برق در ایران به کشور هجوم آورده‌اند.

به گفته سخنگوی صنعت برق برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است که چیزی در حدود معادل مصرف ۲۴ واحد مسکونی در سال است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها