يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۱۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۳۰ تير ۱۳۹۸
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای پرداخت معوقات حق‌التدریس نمی‌توانم تاریخ قطعی بیان کنم، گفت: حق‌التدریس معلمان از مهر ماه به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره پرداخت 7 معوقات حق‌التدریس فرهنگیان اظهار‌ کرد: مطالباتی داریم که از سال 97 به سال 98 منتقل شده است و جزئیات آن به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است و در حال رایزنی هستیم تا اعتبار مورد نیاز زودتر تخصیص یابد و این موضوع حتماً در دستور کار ما است.

وی در پاسخ به این پرسش که معلمان می‌گویند هفت ماه از معوقات مربوط به ساعات حق‌التدریس خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: دقیقاً درست است و به خاطر محدودیت‌های مالی این اتفاق افتاده است! معلمان مطمئن باشند همکاران آنها در وزارت آموزش‌وپرورش پیگیر هستند و به دلیل شرایط خاص منابع دولت، پرداخت معوقات انقدر طولانی شده است و در نخستین فرصت که تخصیص را از خزانه دریافت کنیم کار پرداخت معوقات آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره میزان بدهی مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان عنوان کرد: در‌باره مبلغ و میزان آن مصاحبه نمی‌کنیم و از طریق سایت‌های داخلی آموزش‌وپرورش اعلام خواهد شد.

حق‌التدریس معلمان از مهر ماه به صورت ماهانه پرداخت می‌شود

الهیار ترکمن در پاسخ به این پرسش که "‌مطابق بند ک تبصره 12 بودجه سال 98 باید پرداخت حق‌التدریس‌‌ها ماهانه انجام شود؟" گفت: بله؛ با شروع سال تحصیلی و با پیگیر‌های ما و همراهی سازمان برنامه و بودجه، از مهر ماه حق التدریس‌ها را هم به صورت ماهانه پرداخت می‌کنیم.

وی درباره پرداخت بدهی 10 هزار میلیارد تومانی فرهنگیان تا پایان سال جاری عنوان کرد: یکبار برای همیشه باید همه مواردی که پرداخته نشده است چه مطالبات پرسنلی و چه غیرپرسنلی به صورت شفاف بیان کنیم و برای پرداخت آن یک برنامه مالی منظم داشته باشیم، اتفاقی که تابستان سال 97 آغاز کردیم این بود که با استفاده از امکاناتی که در بند یک قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر پیش بینی شده است و این امکان توسط وزارت دارایی برای ثبت بدهی‌ها فراهم شده است، در سامانه ذیربط ورود پیدا کردیم و تمام مواردی که به عنوان معوقات یا مطالبات مربوط به فرهنگیان بود را ثبت‌کردیم و بعد از اینکه توسط ورزارت اقتصاد حسابرسی شود فرایند پرداخت از طریق سازمان برنامه شروع می‌شود چون مسجل شده که این بدهی‌ها وجود دارد و باید دولت آن را تامین اعتبار کند.

برای پرداخت معوقات حق‌التدریس نمی‌توانم تاریخ قطعی اعلام کنم!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: 10 هزار میلیارد تومان مربوط به تمام معوقات از سال‌های قبل است و در سامانه بدهی‌های دولت ثبت شده و وارد فرایند حسابرسی شده است تا توسط وزارت اقتصاد حسابرسی و مسجل شود این اعداد درست است و پس از آن پرداخت را آغاز می‌کنیم اما آنچه که الان برای ما فوریت دارد مطالباتی است که از سال 97 منتقل شده یعنی حق التدریس‌ها و فوق العاده‌های نوبت دوم که باید روی آن متمرکز شویم و نمی توانم تاریخ قطعی برای پرداخت آن عنوان کنم چون بستگی به توان خزانه در پرداخت منابع ریالی دارد.

الهیار ترکمن در ادامه با اشاره به اینکه بدهی‌های منتقل شده از سال 97 به سال 98 را برای سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی تبیین کرده‌ایم، گفت: آنها میزان دقیق موارد منتقل شده از سال 97 به 98 را تایید کرده‌اند و منتظریم در اولین فرصت که تامین اعتبار شد و آن از خرانه دریافت کردیم به فرهنگیان پرداخت شود.

وی گفت: باید توجه داشت مطالباتی که برای قبل از سال 97 است، فرایند مشخصی دارد و بعد از مسجل شدن باید برنامه مالی و زمانی آن  را مشخص کنیم و آن را از مطالبات مربوط به سال 97 تفکیک کنیم چون مطالبات مربوط به سال 97 به ثبت رسیده و تاییدیه آن را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده‌ایم و علت طولانی شدن فرآیند پرداخت آن شرایط مالی دولت است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها