أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۹۲۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۳۰ تير ۱۳۹۸
روایت محمدرضا شهبازی از دیدار طنزپردازان با رهبر انقلاب:
مدیر باشگاه طنز انقلاب گفت: رهبر انقلاب در دیدار طنزپردازان فرمودند: «در تقویت جریان انقلابی و مومن، صریح باشید. ما طرفدار عناصر انقلابی پیشرو هستیم. البته این معنایش طرد بقیه نیست؛ نه! با همه با روی خوش برخورد کنید».
به گزارش پایگاه 598، محمدرضا شهبازی، مدیر باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: در این دیدار تعدادی از شاعران طنزپرداز حضور داشتند. برخی از شاعران به مواردی در حوزه طنز اشاره کردند؛ از جمله اینکه، گرایش کارشناسی ارشد طنز در رشته ادبیات ایجاد شده تا مواردی پیرامون اینکه امور طنزپردازها به دست سیاستمدارها افتاده است. وی ابراز داشت: بنده نیز نکاتی را مطرح کردم و گفتم: واقعیتش الان دردِ جذب قشر خاکستری نهادهای فرهنگی را بیچاره کرده است. همه افتاده‌اند به هر ضرب و زوری که شده این قشر را جذب کنند و به همین خاطر از خیلی چیزها هم کوتاه آمده‌اند. بر اساس مبانی و فرمایشات خود شما و حتی آنچه خود تجربه کرده‌ایم، راهش این نیست. مثلا در محافل «نطنز» هرچقدر صریح‌تر شدیم در پرداختن به سوژه‌های انقلابی و مواضعمان انقلابی‌تر شد، هم مخاطبمان بیشتر شد هم تنوع و تکثر پیدا کرد.

 

در ادامه به نقل قولی از ایشان اشاره کردم که من یک نقل قولی از شما شنیدم که ظاهرا در دیدار با دوستان اوج فرموده‌اید، آدم ساختن مهم‌تر از فیلم ساختن و اینهاست. (آقا سر تکان دادند). اما الان بدبختی‌مان این است که نهادهای فرهنگی که رسما بودجه جمهوری اسلامی را می‌خورند و تابلوی جمهوری اسلامی بالای سرشان است کاری به بچه‌های حزب اللهی جوان و تازه‌کار ندارند. فرصت پیشرفت به اینها نمی‌دهند. همه دارند روشنفکرها را جذب می‌کنند! یک کم هم حزب اللهی‌ها را جذب کنند! الان یک جوان تازه‌کار که می‌خواهد چیزی تولید کند، او و تولید او را با یک آدم کارکشته جبهه روشنفکری مقایسه می‌کنند. انگار نه انگار که همان آدم کارکشته ۲۵ سال قبل کار ضعیف می‌ساخته و کلی راش حرام کرده و کلی بودجه صرفش شده تا الان شده این. بعد هم مثال زدم که مثلا الان یک جوان که می‌خواهد کار طنز درست کند او را مقایسه می‌کنند با فلان برنامه طنز پرمخاطب سیما. انگار نه انگار که آن فلان برنامه محصول الان این آدم است و خود این هم چند دهه قبل با کارهای ضعیف شروع کرده. آن وقت همین نهادهای فرهنگی فرداروز در می‌مانند که با فلان سلبریتی چه کار کنند...
 
شهبازی در ادامه سخنانش به خواسته‌های رهبر انقلاب هم اشاره کرد و بیان داشت: آقا در ادامه فرمودند: «حرف‌های شما درست است، اما راهش گِله و شِکوه نیست. راهش همین است که شما جوان‌های مومن کار کنید و راه باز کنید و...».
 
وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند: «در تقویت جریان انقلابی و مومن، صریح باشید. ما طرفدار عناصر انقلابی پیشرو هستیم. البته این معنایش طرد بقیه نیست؛ نه! با همه با روی خوش برخورد کنید».
 
مدیر باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به جهت طنز هم اشاره کردند، اینکه مهمترین قضیه این است که شاعران به طنز جهت دهند. پس فرمودند: به طنز جهت دهید؛ آن هم در جهت مبارزه با دشمنی که با تمام امکانات با ما مبارزه می‌کند. طنز باید در خدمت اهداف و آرمان‌های ملت ایران و مبارزه با دشمن باشد. ایشان در ادامه به دشمنی‌های انگلیس و آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از سال‌های گذشته اشاره کردند و طنز را ابزاری برای مقابله با این دشمنی‌ها دانستند.
 
یادآور می‌شود، جمعی از شاعران طنزپرداز، پنجشنبه ۲۷ تیرماه با حضور در دفتر مقام معظم رهبری با معظم له دیدار کردند. در این دیدار طنزپردازانی از رسانه‌های کشور نیز حضور داشته و برخی به شعرخوانی پرداختند، اما عمده جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات پیرامون وضعیت کنونی طنز در کشور گذشت.
 
در این جلسه، علیرضا جاویدنیا از طنزپردازان و نقش‌آفرینان رادیو در برنامه‌هایی مثل «صبح جمعه با شما»، عباس احمدی، صابر قدیمی، مهدی استاد احمد، حجت‌الاسلام مهدی پرنیان، امید مهدی‌نژاد، محمدحسین مهدویان، عبدالرضا قیصری، قاسم رفیعا، علی دوستی، شهرام شکیبا و... به دبیری ناصر فیض حضور داشتند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها