أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۲۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۳۱ تير ۱۳۹۸
می‌خواهند مردم را ناامید کنند تا با این شرایط مردم دیگر پا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی نگذارند و به میدان نیایند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه همشهری که در دوران حضور اصلاح‌طلبان در شهرداری تهران رویکردش از اجتماعی و حوزه شهری به سیاسی تغییر یافته، مصاحبه‌ای با معصومه ابتکار انجام داده که در آن گزاره‌هایی در مورد انتخابات به مخالفان دولت نسبت داده می‌شود که اتفاقا نظرات حامی دولت و جناح متبوع ابتکار است. ابتکار در این مصاحبه با اشاره به انتقادات از دولت توسط جریان منتقد دولت می‌گوید: «می‌خواهند مردم را ناامید کنند تا با این شرایط مردم دیگر پا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی نگذارند و به میدان نیایند. این خواست بسیاری از مخالفان دولت است، چون می‌دانند مشارکت حداکثری مردم نتیجه‌ای جز اهداف مشارکت‌جویانه و مردم‌سالارانه در کشور نخواهد داشت و به ضررشان تمام خواهد شد.»
 
این در حالی است که جناح مقابل اصلاح‌طلبان از قضا حامیان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند و همواره کار‌های تبلیغاتی‌شان مبتنی بر دعوت مردم به حضور پای صندوق رأی است. اما این روز‌ها مواضعی که از اردوگاه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت یعنی جناح معصومه ابتکار به گوش می‌رسد، تحریم انتخابات و شرکت مشروط است و کم‌کم این صدا‌ها دارد آن‌قدری بلند می‌شود که واکنش محمد خاتمی را به دنبال داشت و او مجبور شد برای دعوت به مشارکت در انتخابات از عبارت «فداکاری برای ایران» استفاده کند. همین مجبور شدن به استفاده از مفهوم فداکاری برای ترغیب مشارکت در انتخابات نشان می‌دهد چقدر انگیزه برای مشارکت در انتخابات در جناح اصلاح‌طلب پایین است.

سرخوردگی جریان اصلاحات از عملکرد ضعیف دولت و فراکسیون امید و شورای شهر و شهرداری‌های اصلاح‌طلب باعث شده انگیزه خود برای حضور در انتخابات را از دست بدهند. جناح انقلابی کشور نه دیروز، نه امروز و فردا هیچ‌گاه به صندوق رأی پشت نخواهد کرد. آنانی که دم از تحریم انتخابات می‌زنند و یا در صورت عدم رأی آوری روی صندوق‌های رأی آتش می‌کشند و اردوکشی و اغتشاش و فتنه به راه می‌اندازند، همه هم جناحی‌های معصومه ابتکار هستند. باعث ناامیدی مردم عملکرد ضعیف دولت است، نه انتقاد از عملکرد ضعیف دولت. برای دادن امید به مردم باید کارآمد بود و برای مردم و پیشرفت کشور کار کرد، با بستن دهان منتقدان، مردم امیدوار نمی‌شوند، بلکه حس می‌کنند هیچ‌کس نیست حرف آنان را بزند.
 
منبع:جوان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها