أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۹۲۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: سوء تفاهمات در این زمینه برطرف می‌شود و ما قصد انجام کار خلاف قانون را نداریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ محسن هاشمی در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه ویژه در نهاد ریاست جمهوری درباره انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: بازرسی کل کشور و جمعی از نمایندگان بازرسی در این جلسه حضور داشتند و بنده و آقایان الویری،‌مسجدجامعی و حناچی نیز حضور یافتیم.

وی افزود: رئیس‌جمهور در این زمینه دستوری را به مشاور حقوقی خود خانم جنیدی داده بود و جمع‌بندی جلسه این شد که انتخابات قابل اجرا است و خانم جنیدی در این زمینه به رئیس‌جمهور نامه نوشته و به وی اصرار کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است این انتخابات برگزار نشود گفت:‌لطفا منفی‌بافی نکنید ان‌شاءالله خانم جنیدی در حال پیگیری است و سوء تفاهمات برطرف می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این جلسه مشاور حقوق رئیس‌جمهور خانم جنیدی دلایلی برای برگزاری انتخابات در جلسه آورد از جمله اینکه موضوع شوراهای محل در قانون اساسی آمده و در قانون شوراها این مسئله جزو موارد قانونی است البته اسمش انتخابات نبوده ولی یک روش رسیدن به آن انتخابات است. 

وی گفت:‌همچنین از دیگر موضوعاتی که مشاور حقوقی رئیس‌جمهور مطرح کرد این بود که اغلب انتخابات شورایاری‌ها بر مبنای رویه قبلی که یک اصل حقوقی است شکل گرفته و 4 دوره آن برگزار شده و پنجمین دوره نیز اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت:‌شهردار تهران در این جلسه مطرح کرد که شهر تهران با سایر کلانشهرها متفاوت است و اکثر کشورها برای پایتخت‌هایشان قوانین مجزا دارند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: کلانشهر تهران 4 برابر ابرشهرهای دیگر جمعیت دارد به طوری که یک منطقه از آن یک میلیون نفر جمعیت داشته و حتماً احتیاج به یاری از شورایاری‌ها داریم که دردهای محلات را عمیق به ما رسانده و با جدیت بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: انتخابات شورایاری‌ها به ویژه در شرایط حساس کنونی آبروی کشور و تهران به شمار می‌رود و انجام آن افتخار است. 

وی در مورد هزینه این انتخابات گفت:‌ میزان هزینه را بعد از انجام برگزاری انتخابات اعلام می‌کنیم ولی 6 میلیارد تومان در قانون بودجه برای آن پیش‌بینی شده و اینکه گفته می‌شود 30 میلیارد اختصاص به این کار یافته دروغ است و شاید از 6 میلیارد هم کمتر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها