أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۳۲۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
انتقاد شدید رئیس شورای شهر از شهردار تهران به علت بی‌توجهی به مدیریت حمل‌و نقل؛
رئیس‌شورای شهر در اظهاراتی بی‌سابقه خطاب به شهردار تهران، ضعف و فقدان انسجام در مدیریت مترو را علت اعتراضات کارکنان دانسته و خواستار حل مشکلات مدیریت حمل‌و‌نقل تهران شد.
به گزارش پایگاه 598، خردادماه امسال  تعدادی از  کارکنان متروی تهران در مقابل ساختمان مرکزی شرکت بهره‌برداری متروی تهران تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار عزل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران شدند.

پیروز از محسن تذکر گرفت
در همین حال رئیس شورای شهر تهران به حناچی درباره فقدان انسجام و ضعف در هیأت‌مدیره مترو تذکر داد و گفت: شهردار باید شخصاً کارگروهی مناسب در این زمینه تشکیل دهد تا از آسیب دیدن شهروندان جلوگیری کند. به گزارش فارس، محسن هاشمی در تذکری که دیروز در صحن شورای شهر مطرح کرد، اظهار داشت:‌ متأسفانه با وجود تذکرات قبلی جهت رسیدگی به موضوع حمل‌ونقل عمومی بویژه مترو، حل مشکلات مدیریتی آن به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: به‌رغم اینکه موضوع مترو اصولاً باید اولویت نخست شهردار تهران جهت کاهش آلودگی هوا و... باشد اما از اهمیت کافی برای شهردار برخوردار نیست. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: برخی اعتراضات روزهای اخیر در شرکت مادر مترو (هلدینگ)‌ ناشی از نبود دقت در معاونت حمل‌ونقل و فقدان انسجام و ضعف در هیأت‌مدیره مترو است.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار تقاضا می‌کنم شخصا کارگروهی مناسب تشکیل دهد و این موضوع را رسیدگی کند تا از آسیب دیدن شهروندان به دلیل توجه نشدن به نظم در حمل‌ونقل عمومی جلوگیری شود.

از طرفی نیز وعده‌های مترویی شهرداری تهران تحقق نیافته و با وجود قول و قرار با دولت همچنان حمل‌و‌نقل شهر تهران با مشکلات عدیده مدیریتی مواجه است. پیروز حناچی، شهردار تهران 40 روز پیش در جریان بازدید جهانگیری از کارخانه واگن‌سازی تهران گفته بود: «نقطه بحرانی ما تعداد قطارهاست؛ برای افزایش راندمان و رسیدن به ٧ میلیون سفر روزانه با مترو باید سرفاصله قطارها را کم و تعداد آنها را بیشتر کنیم و این همان هدف اصلی است که در حوزه مترو پیگیری می‌کنیم. برای رساندن سرفاصله قطارها به ٢ دقیقه به ٢ هزار واگن نیاز داریم. میزان تولید واگن در داخل حدود ٣٠ تا ۴٠ درصد است و تلاش می‌کنیم این میزان افزایش یابد. در حال حاضر ظرفیت کارخانه واگن‌سازی تهران کمتر از ٣٠ درصد است و اصلی‌ترین مشکل برای رسیدن به این هدف نیز محدودیت مالی است». در همین دیدار، جهانگیری تلویحا از شهرداری خواست پیگیر مصوباتی که اعتبارات مترویی را در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهد باشد. جهانگیری گفت: «استفاده کامل نکردن از ظرفیت متروی تهران جفا به تهران و کشور است. بنده نسبت به اینکه روند استفاده از 2 میلیارد یورو فاینانس تخصیص داده شده برای متروی تهران طولانی شده است گلایه دارم و این گلایه وقتی جدی‌تر می‌شود که می‌بینیم امروز فضا برای استفاده از این ظرفیت فاینانس محدودتر هم شده است. برنامه جامعی تهیه و ارائه کنید که در آن مشخص شده باشد برای استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط فعلی متروی تهران چه میزان سرمایه‌گذاری لازم است و پیشنهادات اجرایی را نیز در آن لحاظ کنید. دولت مجوزی صادر کرده که بر اساس آن شهرداری می‌تواند به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان‌های مختلف به دولت برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کند که می‌توانید این موضوع را نیز در آن برنامه جامع مورد توجه قرار دهید».

دوچرخه یا مترو؟
انتقادات از شهرداری تهران درباره مشکلات حمل‌و‌نقل در حالی است که حناچی بیش از مترو و اتوبوس به دوچرخه روی خوش نشان داده است و از روزی که شهردار شده پویش دوچرخه‌سواری را رها نکرده است. شهردار تهران دوچرخه‌سواری تبلیغاتی را همچنان ادامه می‌دهد و حتی وزرا و سایر مسؤولان را برای ملحق شدن به این پویش دعوت می‌کند. حناچی اخیرا درباره ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری گفته بود: ایستگاه‌های دوچرخه در تهران افزایش می‌یابد و این اقدام در حال انجام است و در مرکز شهر مثل خیابان طالقانی، حافظ، کریم‌خان و بلوار کشاورز ایستگاه‌‌هایی اختصاص پیدا کرده است و این اقدام ارتباط مستقیمی با استقبال شهروندان از گسترش این مسیرها دارد. دوچرخه‌سواری حناچی حتی مورد انتقاد حامیان پرنفوذ طیف شورای شهری‌‌ها نیز قرار گرفته است. منتقدان می‌گویند اولویت شهرداری باید توسعه ایستگاه‌های مترو باشد و به حمل‌و‌نقل عمومی بیشتر از دوچرخه‌سواری فکر کند. اگر مترو مانند دوچرخه‌سواری دغدغه شهردار تهران بود شاید با مشکلات مدیریتی‌ای که هاشمی به آن اشاره کرده مواجه نبود و کارکنان مترو و شهروندان از نحوه خدمات شهرداری راضی بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها