يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۳۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
یک‌هزار تن سیب درختی ذخیره تنظیم بازار نوروز امسال، با بی‌تدبیر در یکی از سردخانه‌های دماوند فاسد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از دماوند، حدود دو هزار تن سیب درختی از نقاط مختلف کشور برای ذخیره احتیاطی تنظیم بازار میوه شب عید در یکی از سردخانه‌های شهرستان دماوند دپو شده است.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار فارس در دماوند، بیش از یک هزار تن از این محصولات تا به امروز در این سردخانه دپو شده بود؛ در واقع، پس از گذشت چهار ماه از عید نوروز، همچنان سیب در سردخانه باقی مانده است.

در پی بازدید از سردخانه مورد نظر در نگاه نخست با تریلر و کامیون‌هایی جهت بارگیری و انتقال محصول سیب درختی مواجه شدیم؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده به علت اقتصادی نبودن این میزان سیب که دیگر کیفیت لازم را هم ندارند و ورود سیب‌های سر درختی، چند روزی است که جهت جلوگیری از گنداب شدن این محصول در حال خروج آن از سردخانه هستند.

سهمیه سیب شب عید که باید در ایام نوروز امسال توزیع می‌شد و در اختیار مردم قرار می‌گرفت، اکنون با قیمت ناچیزی به عنوان سیب استراتژیک ملی به کشورهای همسایه صادر می‌شود و بخشی از آن جهت کنسانتره و آب میوه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طبق پیگیری‌ها، مسئولان جهاد کشاورزی دماوند اعلام کردند که این موضوع ارتباطی به مجموعه این شهرستان ندارد و زیر نظر اتحادیه مرکزی باغداران و سازمان مرکزی تعاونی روستایی است.

دولت هر ساله در شب عید برای تنظیم بازار نسبت به دپوی محصولات باغی از جمله سیب درختی اقدام می‌کند تا این میزان دپو را به عنوان ذخیره احتیاطی در زمان لازم وارد بازار کند.

با احتساب کف قیمت 6 هزار تومان برای هر کیلوگرم سیب در بازار میوه‌ و تره بار تهران در اردیبهشت ماه، می‌توان گفت با عدم مدیریت این محصولات حدود 6 هزار میلیارد تومان ضرر به کشاورزی کشور تحمیل شده است.

بنا برگزارش برخی منابع، معاون وزیر جهاد کشاورزی از ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن سیب درختی به جهت تنظیم بازار شب عید امسال خبر داد و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این خصوص اظهار داشت که بر اساس مصوبات کمیته راهبردی، علاوه بر تامین ۳۰ هزار تن سیب مورد نیاز استان‌ها جهت ذخیره‌سازی، میزان ۲۰ درصد معادل ۶ هزار تن به عنوان ذخیره احتیاطی در نظر گرفته شده است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها