أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۴۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
شرایط سخت آخرالزمان بارها در روایت عدیده ای توسط ائمه هدی مورد تاکید قرار گرفته است. در همین مورد روایت مهم و دلنشینی توسط امام صادق(ع) از کلام پیامبر اعظم(ص) نقل شده است که در ادامه خواهید خواند.

رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمودند: زمانی بر مردم خواهد آمد که جز از راه کشتار و گردنکشی به حکومت و قدرت نمی‌رسند و جز از طریق غصب و بخل بی نیاز نمی‌شوند، و جز از در اثر خارج شدن از دین و پیروی از هوسها محبت را به دست نمی‌آورند.

پس هر که آن دوران را درک کند و با اینکه توانایی بر بی نیاز ساختن خود دارد تنگدستی را تحمل کند، با اینکه قدرت بر جلب محبت دیگران دارد بر دشمنی آنان شکیبا باشد، و با اینکه می‌تواند به عزت دست یابد خواری را تحمل کند، خداوندپاداش پنجاه تن از کسانی که من را تصدیق کرده‌اند را به او خواهد داد.


متن حدیث: 

عن أبی عبدالله علیه السلام قال: قال رسول الله صلی الله علیه و اله: سیأتی علی الناس زمان لا ینال الملک فیه إلا بالقتل والتجبر، ولا الغنی إلا بالغصب والبخل، ولا المحبة إلا باستخراج الدین واتباع الهوی، فمن أدرک ذلک الزمان فصبر علی الفقر وهو یقدر علی الغنی، و صبر علی البغضة وهو یقدر علی المحبة، وصبر علی الذل و هو یقدر علی العز آتاه الله ثواب خمسین صدیقا ممن صدق بی.

"اصول کافی، ج2، ص91 - بحارالانوار، ج71، ص75"
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها