أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۴۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
اقتدار در پهنه خلیج همیشه فارس؛
امروز ارواح رئیسعلی دلواری، مدرس، میرزا کوچک جنگلی و میرزا تقی خان امیر کبیر و دهها مبارز دیگر در کناره‌های سواحل خلیج‌فارس حضور دارند و هلهله و شادیشان را می‌شود از ورای پرده‌های حجاب زمان و مکان بگوش جان شنید.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده؛ در خلیج همیشه فارس غوغای خبرهای اقتدار بلند است غربی‌ها که در چند روز گذشته با هر چه که در دست داشتند خواستند نمایش اقتدار انقلاب اسلامی را خدشه دار کنند. اما آنانی که از نسل‌های قدیم هستند و بودند بیاد ندارند که اینگونه پیر استعمار در خلیج‌فارس مورد تحقیر قرارگرفته باشد. امروز ارواح رئیسعلی دلواری، مدرس، میرزا کوچک جنگلی و میرزا تقی خان امیر کبیر و دهها مبارز دیگر در کناره‌های سواحل خلیج‌فارس حضور دارند و هلهله و شادیشان را می‌شود از ورای پرده‌های حجاب زمان و مکان بگوش جان شنید. آنان در غریبی و غربت یکه و تنها مبارزه کردند اما سنت الهی و سنت تاریخی ایران چنین روزی را برای فرزندان ایشان نگه داشته بود تا با شدت و قدرت هر چه تمامتر انتقام تمام توهین‌ها و حقارت‌ها گرفته شود.

امروز:

1- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث دار تمام آن مبارزان شد و با قایق‌های تندرو و شجاعتی که از اجداد خود به ارث برده‌اند حقارتی مثال زدنی را بر پیکره استعمار به نمایش گذاشتند.

2- غربی‌ها و خصوصاً آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به‌خوبی می‌دانند که دوران بزن و در رو تمام شده است. کسی که در این منطقه اولین گلوله را شلیک کند قطعاً آخرین شلیک کننده گلوله و پایان دهنده جنگ نخواهند بود.

3- انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به این امر به‌خوبی واقف‌اند که با دوری مسافت ضریب آسیب‌پذیری نیروهای غربی حاضر در خلیج‌فارس تصاعدی بالا خواهد رفت و همین امر می‌تواند بر میزان آمادگی و اقدام به‌موقع! ایشان در اقدامات تلافی‌جویانه نیروهای ایرانی تأثیرات قطعی و منفی برجای گذارد همان‌گونه که در جریان توقیف دو کشتی انگلیسی توسط نیروهای سپاه پاسداران شاهد آن بودیم البته نباید ازنظر دور داشت که غربی‌ها به‌خوبی واقف‌اند که آتش‌افروزی در خلیج‌فارس می‌تواند در چشم بر هم زدنی گسترش‌یافته و تمام منطقه و حتی جهان را بنا به موقعیت استراتژیک و گلوگاه مهم اقتصادی دنیا درگیر و منجر به جبهه‌بندی‌های خطرناک نظامی گرداند.

4- مانند چهل سال گذشته غربی‌ها بازهم دچار خطای محاسباتی شدیدی شدند. با این خیال که می‌توانند با اجرای یک نمایش نفتیدریایی، انفجارات مشکوک نفت‌کش‌های عربی در بنادر امارات و توقیف کشتی‌های نفتی ایران در خلیج‌فارس و جالب اینجاست که در استراتژی پلیس خوب-پلیس بد این بار و برخلاف دفعات قبلی آمریکا به نقش پلیس خوبی که درخواست مذاکره دارد درآمده و انگلیس و کشورهای اروپایی نقش پلیس بد را به عهده گرفته‌اند. با نگاهی به مواضع این دو گروه کشورها در چند روز گذشته می‌توان به صحت این ادعا پی برد که این بار هم بازیگران همان بازیگران‌اند اما نقش‌ها عوض‌شده و جای پلیس‌های خوب با پلیس‌های بد عوض‌شده است.

5- توجه و شناسایی درست بازیگران قدرتمند منطقه خاورمیانه و خصوصاً خلیج‌فارس در درک درست حوادث و پیش‌خوانی رفتار قدرت‌های فرا منطقه‌ای مهم‌ترین اصل در شناخت شرایط حاضر و آینده منطقه خواهد بود. قبل از هر چیز باید بدانیم که ورود کشورهای فرا منطقه‌ای در جنگ‌های منطقه‌ای تابع سه شرط اساسی است:

- اول اینکه حمله و درگیری باید ازنظر اقتصادی برای غربی‌ها و خصوصاً آمریکایی‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.

. دوم اینکه کشور موردحمله قرارگرفته ازنظر نیروهای نظامی و دفاعی ضعیف شده و توان مقابله و یا طولانی کردن جنگ را نداشته باشد.

- سوم اینکه دولت‌های غربی و خصوصاً امریکا بتوانند مردم خود را برای انجام اقدامات نظامی توجیه کنند.

به‌طور مثال در قضیه صدام شاهد بودیم که ارتش عراق بعد از جنگ 8 ساله با ایران به کویت یورش برد و آن کشور را تصرف کرد اما دیگر ارتش عراق توانی برای ادامه راه نداشت (نه حامیان عربی و غربی را داشت و نه حامیان مالی خود را) از طرف دیگر عراق کشوری نفتی بود که صرفه اقتصادی هم داشت و اینکه با حادثه یازده سپتامبر در آمریکا مردم آمریکا به‌راحتی مجوز اقدامات نظامی را به دولت بوش دادند و افکار عمومی آماده پذیرش این امر شد.

درمجموع آن‌گونه که از شواهد و قرائن موجود در فضای مجازی وجود دارد برداشت این قلم این است که از یک‌سو امروز برجامیون نه در جریان اجرایی کردن برجام و نه در جریان توقیف نفتکش ایرانی نمره قبولی نگرفتند و از سوی دیگر نیروهای انقلاب در جبهه میدانی به‌خوبی قابلیت‌های خود را در دفاع از حریم انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند لذا نگرانی و رفتارهای عصبی و مواضع شاذ جماعت واداده در مدت‌زمان مانده تا انتخابات پیش رو تا سرحد خودزنی و قربانی کردن دولتمردان اعتدال و منافع ملی و انقلابی کشور آن‌هم در شرایط فعلی‌ عجیب نخواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها