أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۹۵۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
از فراز تور ، بر بام جهان
جوانان والیبالیست ایران یکشنبه شب افتخاری جهانی آفریدند و بر سکوی قهرمانی جهان ایستادند؛ جوانانی که در روزگار نوجوانی قهرمان جهان شده بودند، باردیگر این جایگاه را تکرار کردند و توانستند با غلبه بر لاجوردی‌پوشان ایتالیایی قهرمان جهان شوند؛ ایتالیایی‌هایی که در این رقابت‌ها هرگز نباخته بودند.

به گزارش پایگاه 598، رقابت‌های قهرمانی زیر 21 سال جهان به میزبانی منامه در کشور بحرین برگزار شد و تیم والیبال جوانان ایران در دیدار فینال به‌مصاف ایتالیا رفت. جوانان بلندقامت ایران در رقابتی نفس‌گیر توانستند در دست پنجم به امتیاز 15 برسند و درنهایت، با نتیجه سه بر دو بر ایتالیایی‌ها غلبه کنند. این نتیجه، تنها یک برد ساده نبود؛ چه آنکه بر‌این‌اساس، تیم ملی والیبال جوانان ایران توانست نخستین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها بر سکوی قهرمانی جهان بایستد.

یکی از نکات جالب این رقابت‌ها، این بود که شاگردان آقای عطایی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل همین تیم ایتالیا قرار گرفته بود؛ اما با نتیجه یک بر سه نتیجه را واگذار کرده بود. تیم ایتالیا در تمام ۶ مسابقه قبلی خود در این تورنمنت و حتی در مرحله دوم مسابقات، مقابل ایران هم به پیروزی رسیده بود. به‌عبارت‌دیگر، ایران با پیروزی در فینال به‌نوعی انتقام خود را از لاجوردی‌پوشان گرفت. حالا ایرانیان باید اسامی بازیکنان تیم والیبال جوانان را به‌خاطر بسپارند؛ چراکه حتما در سال‌های آینده، این تیم در رده سنی بزرگسالان افتخارات بیشتری خواهد آفرید. آقایان امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت‌پور، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مهران فیض‌امام‌دوست، بردیا سعادت، سهیل کمال‌آبادی، پوریا یلی و... ستاره‌های تیم والیبال جوانان ایران هستند که توانستند به مقام نخست جهان دست یابند. این نکته را فراموش نکنید که تیم نوجوانان ایران در سال ۲۰۱۷ قهرمان مسابقات زیر ۱۹ سال جهان شده بود و بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی جوانان، همان ترکیب تیم نوجوانان دو سال قبل هستند.

البته، موفقیت تیم را باید در برنامه‌ریزی و هدایت درست آن هم جست‌و‌جو کرد. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان و دستیارانش هر دوره با برنامه‌ریزی منظم کار را آغاز می‌کنند و در سکوت و آرامش پیش می‌روند. در این دوره هم تیم والیبال جوانان ایران با برنامه‌ریزی دقیق، تمرینات سخت و مشکلاتی همچون وجود بازیکنان مشترک با تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان راهی بحرین شد. پیش‌از‌این، حضرت‌پور و یلی تیم ملی بزرگسالان را در شیکاگو همراهی کرده بودند. حالا سوال مهم این است که برای فردای این تیم چه باید کرد؟ چه امکانات و فضایی باید دراختیار نسل طلایی والیبال ایران قرار بگیرد تا روند صعودی و کسب افتخارات جهانی همچنان در والیبال ادامه داشته باشد؟ به‌هرحال، جذابیت‌های والیبال و افتخارآفرینی جوانان و بزرگسالان والیبالیست در سال‌های اخیر موجب شده بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این رشته شوند و آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنند. آقای مصطفی کارخانه، کارشناس والیبال و یکی از بازیکنان قدیمی تیم ملی والیبال ایران که زمانی نیز مربیگری تیم ملی والیبال را برعهده داشته، درباره این موفقیت تیم ملی والیبال جوانان اظهار کرد: این قهرمانی تیم ملی جوانان در جهان نشان داد که تنور والیبال داغ است و از این به‌بعد، نباید بگذاریم جوانان ما سرخورده شوند. وی درادامه افزود: عملکرد بازیکنان در این رقابت‌ها عالی بود و باید به آن‌ها خسته نباشید و خداقوت گفت که این افتخار بزرگ را کسب کردند.
پس از کسب این مقام بزرگ نیز، سایت جهانی فدراسیون والیبال نوشت: درخشش پوریا یلی و کاپیتان امیرحسین اسفندیار باعث شد ایران نخستین‌بار قهرمانی در رقابت‌های زیر ۲۱ساله‌های جهان را به‌دست آورد. یلی و اسفندیار هرکدام روی‌هم ۵۵ امتیاز از ۱۰۴ امتیاز ایران را کسب کردند تا ایران عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. یلی شب خوبی در امتیازآوری داشت و ۱۸ امتیاز، سه دفاع و دو سرویس آمار این بازیکن بود؛ در‌حالی‌که اسفندیار ۱۷ امتیاز و یک دفاع از خود به‌جای گذاشت و تحرک خوبی در تیم ایران داشت. مرتضی شریفی نیز با کسب ۱۸ امتیاز شب خوبی را سپری کرد.

خبر خوش برای سربازی
قهرمانی تاریخی اعضای تیم‌ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی خبرهای خوش مربوط به سربازی را هم به‌همراه داشت. بر‌این‌اساس، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح دیروز شرط بهره‌مندی اعضای این تیم از معافیت سربازی را تشریح کرد. سردار موسی کمالی با تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در مسابقات جهانی بحرین، درباره اینکه آیا این افراد از سربازی معاف می‌شوند یا خیر، اظهار کرد: برابر مقررات امکان معافیت این افراد از سربازی وجود دارد؛ اما شرطش این است که فرد مشمول خدمت سربازی و اصطلاحا وارد سن مشمولیت شده باشد؛ یعنی سن باید از ۱۸ سال و یک روز به بالا باشد. کمالی درباره آن دسته از والیبالیست‌های جوانی که سن‌شان کمتر از ۱۸ سال است، اظهار کرد: این افراد با‌توجه‌به اینکه به سن مشمولیت نرسیده‌اند، شامل این مقررات نخواهند شد.

تبریکات برای قهرمانی جوانان والیبالیست
کسب رتبه نخست در والیبال جوانان جهان موجی از پیام‌های تبریک مسوولان کشور را به‌همراه داشت. آقای حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان، در توییتی، قهرمانی جوانان ایران در مسابقات والیبال زیر 21 سال جهان را تبریک گفت و نوشت: «قهرمانی مقتدرانه جوانان ایرانی در مسابقات جهانی والیبال نویدبخش آینده‌ای درخشان برای والیبال ایران عزیز ماست. این موفقیت غرورآفرین بر ملت ایران، بلندقامتان پرتلاش تیم ملی و مدیران و مربیان تیم مبارک باد».

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس قوه ‌قضاییه، هم پیروزی والیبالیست‌های جوان کشورمان را تبریک گفت. در این پیام آمده است: «قهرمانی غرورآفرین جوانان شایسته تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جهانی که پیام‌آور نشاط و افتخار برای ملت بزرگ ایران بودند، تبریک عرض نموده و از این قهرمانان بااخلاق و عزیز و کادر مربیگری تیم سپاسگزارم. توفیق روزافزون ورزشکاران عزیز را از خداوند متعال خواستارم».

همچنین، آقایان علی ربیعی، سخنگوی دولت، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه، جابر انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزیر امورخارجه و سلطانی‌فر، وزیر ورزش‌و‌جوانان، با صدور پیام‌های جداگانه قهرمانی جوانان ایرانی در این مسابقات را تبریک گفتند.

رده‌بندی تیم‌های جهان
پس از پایان رقابت‌های جهانی در بحرین، فدراسیون جهانی والیبال رده‌بندی نهایی را اعلام کرد. بر‌این‌اساس، ایران بر پله نخست ایستاد و کشورهای ایتالیا و برزیل در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. رده‌بندی دیگر تیم‌های جهانی نیز به‌شرح زیر است:

1. ایران؛ 2. ایتالیا؛ 3. برزیل؛ 4. روسیه؛ 5. آرژانتین؛ 
6. چین؛ 7. کره‌جنوبی؛ 8. بحرین؛ 9. جمهوری چک؛ 10. کوبا؛ 11. لهستان؛ 12. کانادا؛ 13. مصر؛ 14. تونس؛ 
15. مراکش؛ 16. پورتوریکو

اسامی بازیکنان تیم رؤیایی مسابقات والیبال جوانان جهان به‌شرح زیر است:
ارزشمندترین بازیکن: امیرحسین اسفندیار (ایران)
بهترین مدافعان: لورنزو کورتویا (ایتالیا) 
و گیلرمه دوس‌سانتوس (برزیل)
  بهترین دریافت‌کننده‌ها: مرتضی شریفی (ایران) و دانیل لاویا (ایتالیا)
 بهترین پشت‌خط‌زن: ماکسیم ساپوژکوف (روسیه)
 بهترین پاسور: لورنزو اسپرتو (ایتالیا)
 بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور (ایران)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها