يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۶۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۳     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
محمد جواد لاریجانی به یورونیوز گفت: آنها از فضای انتخابات سو استفاده کردند و سر آخر حتی قبل از اعلام نتایج، خود را برنده خوانده، از مردم خواستند تا به خیابان ها بروند و دولت را سرنگون کنند و دولت جدید ایجاد کنند. این قطعا یک کودتاست. این جرم بزرگی است.
باشگاه خبرنگاران ،محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران، در گفتگو با یورونیوز اظهار داشت : ایران نوع جدیدی از دموکراسی است.

لاریجانی افزود: پس از انتخابات مجلس نهم، غرب باید این واقعیت را قبول کند، که ایران نوع جدیدی از دموکراسی است. او همچنین از برنامه هسته ای ایران دفاع کرد.

آقای لاریجانی همچنین به ملاقات اخیر رهبران اسرائیل و ایالات متحده آمریکا و بحث در مورد احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران واکنش نشان داد.

لاریجانی در خصوص نظام انمتخاباتی حاکم بر آمریکا و شرایط مردم این کشور گفت: فکر می کنم خود را جای مردم آمریکا قرار دادن، نامطبوع خواهد بود، چون برای کسب اعتماد مردم آمریکا و رسیدن به ریاست جمهوری، به نظر می رسد که داوطلب ها قبل از اینکه نظر موافق مردم را کسب کنند، به دنبال جلب رضایت نتانیاهو و آیپک، یعنی کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل، می روند. سیاستمداران آمریکایی برای تغییر مسیر توجه مردم، از این موضوع استفاده کردند. برنامه هسته ای ایران بسیار شفاف است و همه به آن آگاهی دارند. این یک مقدمه چینی سیاسی بود که توجه مردم را از مشکلات اقتصادی که حل و فصلشان بسیار سخت است، دور کند. برای پاسخ به این مشکلات، دموکرات ها و جمهوریخواهان هیچیک پاسخ مناسبی ندارند. ولی در هر حال، این صحبت های منفور درباره خشونت علیه یک ملت، بی سابقه است.

لاریجانی در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان و وضعیت نیروگاه های کشورمان اظهار داشت : آنجا نظارت، مداوم است. دوربین ها آنجاست. بازرسان بازدید می کنند. "دست خالی” اصطلاح بدی است که استفاده کرده اند، چون بستگی دارد ماموریت خود را چگونه تعریف کرده اند. بدیهی است که آنها باید ماموریت خود را راحت توصیف می کردند. آنها نمی توانند بدون مقدمه بیایند و بگویند: "می خواهم آنجا بروم و نظارت کنم.”

حتی در یک نظام شفاف هم آنها نمی توانند تلفن بزنند و بگویند می خواهند اینجا و آنجا بروند. ما کاملا با شفافیت موافقت کردیم. ولی معادله دو طرف دارد. از ما انتظار شفافیت هست و ما انتظار همکاری از طرف دیگر داریم. ما باید به همه جوانب فعالیت های اتمی غیر نظامی دسترسی داشته باشیم. کشورهای دیگر باید با ما همکاری کنند. ما از همه اینها محروم هستیم و آنها به طور یک جانبه از ایران می خواهند شفاف باشد. این کاملا متناقض است.

در واقع می خواهم بگویم که درجه های مختلف شفافیت وجود دارد. بستگی به این دارد که در چه زمانی، چه چیزی توجه بازرسان را به خود جلب می کند. ما از رآکتور اتمی تهران برای تولید دارو و درمان برای بیماران سرطانی استفاده می کنیم و قاعدتا باید بتوانیم اورانیوم غنی شده بیست درصدی بخریم. آنها اول گفتند باید مبادله کنیم. ما گفتیم: موافقیم. آنها گفتند: نه باید همه اورانیوم حداقل غنی شده را بدهید. این معنی ندارد. ما می خواهیم از رآکتور اتمی تهران که کاملا اهداف درمان پزشکی دارد استفاده کنیم. پس ما گفتیم: فراموش کنید، ما آن را ساختیم و از آن استفاده کردیم. اینها عادات بد ایالات متحده است. ما سرکردگی ایالات متحده آمریکا را قبول نمی کنیم. این داستان کاملا شکست خورده است. آنها می توانند با ما مانند هر کشور مستقل دیگر رفتار کنند.عالی است! می توانیم صحبت کنیم، می توانیم معامله کنیم، می توانیم بدهیم و بگیریم. کارهای بسیاری می توانیم انجام دهیم. ولی دستورنمی گیریم. این سرکردگی را آلمان، سارکوزی یا دیگران می توانند قبول کنند ولی قطعا ایرانی ها قبول نمی کنند.

لاریجانی در خصوص نظام اجتماعی-سیاسی ایران اظهار داشت: ایران با یک نظام اجتماعی-سیاسی متفاوت به عنوان یک قدرت با نفوذ در منطقه ظهور می کند. ما مردم سالاری مخصوص به خود داریم که براساس سیستم لیبرال سکولار نیست، بلکه بر مبنای عقلانیت اسلامی است. ایران با تجربه سی دهه اخیر، از کشوری آلت دست ایالات متحده به کشوری برجسته در منطقه تبدیل شد. با سطحی پیشرفته در زمینه علم و فن آوری.

لاریجانی در خصوص مخالفان در ایران گفت: مخالفان در ایران، منظورم اصلاح طلبان در ایران تقریبا چهل نماینده در مجلس دارند. آنهایی که در زندانند به دلیل عقاید سیاسی خود آنجا نیستند. آنها خارج از ساختار قانونی فعالیت می کنند. برای فعالیت در جامعه مدنی باید به قوانین احترام گذاشت، حتی اگر قوانین را دوست ندارند. در ایران اگر کسی منکر خدا شود یا نظام اسلامی را نهی کند، دیگر چرا باید قادر به شرکت در انتخاباتی شود که همراه با سوگندی است که شخص را متعهد به خدمت در نظام اسلامی می کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه کشورمان در خصوص تخلف های صورت گرفته برخی از افراد در جریان انتخابات ریاست جمهوری 88 گفت : آنها هنگام انتخابات اخیر در کودتایی علیه حکومت شرکت کرده اند. آن، مبارزات انتخاباتی نبود. آنها از فضای انتخابات سو استفاده کردند و سر آخر حتی قبل از اعلام نتایج، خود را برنده خوانده، از مردم خواستند تا به خیابان ها بروند و دولت را سرنگون کنند و دولت جدید ایجاد کنند. این قطعا یک کودتاست. این جرم بزرگی است.

آنها تحت نظرند و مدارکی علیه آنها در حال گردآوری می باشد. در حقیقت دولت و نظام خواستار رفتاری ملایم با آنهاست. این به نفع ملتی بزرگ که به حکومت خود اعتماد دارد نیست که برای اشتباهاتش حداکثر مجازات را دریافت کند. نظام می خواهد حداقل مجازات را قائل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها