أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۹۶۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
قرار است از بیستم مرداد استفاده از کارت سوخت اجباری شود با این حال هنوز افرادی هستند که کارت سوخت ندارند و از آن طرف بیشتر از ۷۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های پست معطل مانده است؛ البته راهکارهای برای دریافت کارت سوخت در دقیقه ۹۰ وجود دارد.

به گزارش پایگاه 598، با نزدیک شدن به زمان اجرای فروش بنزین با کارت سوخت،‌ تکاپوی افرادی که فاقد کارت سوخت هستند بیشتر شده و نگرانی‌ها از نرسیدن به موقع کارت سوخت به دست این افراد نیز بالا گرفته است.

صاحبان خودرو که تا چند سال پیش همواره کارت سوخت را مانند کارت ماشینشان همراه داشتند با تک نرخی‌شدن بنزین و بی‌اثر شدن سامانه کارت سوخت، ‌این کارت‌ها را به فراموشی سپردند اما از زمستان سال گذشته دوباره زمزمه‌های بازگشت این کارت باعث شد تا کارت سوخت به یکی از مهمترین بحث‌ها در بین مردم تبدیل شود.

در آن زمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند باید برای دریافت مجدد کارت اقدام کنند. دو راه نیز برای این کار وجود داشت که شامل مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ و یا سامانه دولت همراه می‌شد.

بعد از گذشت چند روز مشخص شد تعداد افراد فاقد کارت سوخت بالاست و تصمیم بر ارائه خدمات کارت سوخت بر روی یکی از کارت‌های بانکی صاحب خودرو گرفته شد اما گذشت زمان ثابت کرد اینکار ممکن نیست و دوباره صدور کارت سوخت در دستور کار قرار گرفت اما این بار از افرادی که زمستان ثبت نام کرده بودند، خواسته شد تا با مراجعه به سامانه شرکت پست جمهوری اسلامی‌،‌ از سرنوشت کارت سوخت خود که بر اساس اطلاعات ثبت شده صادر شده بود، ‌مطلع شوند.

اما مساله این است که رهگیری مرسولات پستی در سایت پست با ارائه کد رهگیری ۲۰ رقمی امکان‌پذیر است و این در شرایطی است که بیشتر افرادی که برای صدور المثنی کارت سوخت اقدام کرده‌اند این کد را ندارند زیرا قرار نبود بسته پستی به دست آنها برسد.

از همین رو پست با ایجاد گزینه در  سایت خود امکان ردیابی کارت سوخت را با شماره VIN کارت خودرو فراهم کرده است.

متقاضیان کارت سوخت لازم است بعد از ورود به سایت پست به نشانی WWW.POST.IR گزینه رهگیری مرسولات پستی سازمانی را از قسمت خدمات الکترونیکی پست انتخاب کرده و در صفحه جدید،‌ با ورود شماره کارت خودرو از سرنوشت کارت سوخت خود مطلع شوند.

براساس اعلام شرکت ملی پست، تا پایان تیرماه ۷۲۱ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله این شرکت وجود دارد که در صورت عدم مراجعه، ابطال خواهد شد. لازم به ذکر است، در هنگام دریافت کارت سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت و به حساب شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی واریز خواهد شد.

به گفته وزیر نفت نیز حدود ۷۰۰ هزار کارت سوخت به منازل شهروندان ارسال شده که به دلیل نبودن در خانه یا هر دلیل دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند و این افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات پست، کارت خود را دریافت کنند.

اما افرادی که با مراجعه به سایت پست با پیغام «متقاضی محترم،‌ کارت سوخت استعلام شده در مجموعه شرکت پست فاقد سابقه می‌باشد» باید با همراه داشتن مدارک خودرو و مدارک شناسایی صاحب خودرو به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست جدیدی برای صدور کارت المثنی سوخت ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت انجام فرآیند در خواست المثنی کارت هوشمند سوخت و حذف رمز کارت سوخت بدین صورت است که مالک خودرو یا وکیل قانونی متقاضی باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو یا وسیله نقلیه به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس+۱۰) مراجعه کنند.

برای درخواست کارت سوخت در مراکز پلیس+۱۰ حضور مالک یا وکیل قانونی الزامی است و مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت برای اشخاص حقیقی شامل یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه و برای اشخاص حقوقی شامل معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه نماینده می‌شود.

همچنین متقاضیان باید مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر را به همراه داشته باشند.

تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس+۱۰ و واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در کارتخوان‌های بانک ملت مستقر در دفاتر پلیس+۱۰ و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر مراحل بعدی درخواست کارت سوخت است. با این وجود کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند.

به گفته معاون مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران در راستای اجرای طرح تحویل بنزین با کارت سوخت هم اکنون روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می شود.

«حمید قاسمی» گفته که افرادی که به هر دلیلی فاقد کارت سوخت هستند هرچه سریع‌تر باید به دفاتر پلیس+۱۰ و یا دفاتر پخش فرآورده های نفتی مراجعه و نسبت به ثبت نام و تهیه کارت سوخت آن اقدام کنند.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. برخی افراد نیز هستند که کارت سوخت خود را در اختیار دارند اما رمز کارت را فراموش کرده‌اند. عده‌ای که از گذشته کارت سوخت داشته‌اند و رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند به دفاتر پلیس‌+۱۰ مراجعه کرده و در آنجا در خواست اصلاح رمز خود را ارائه کنند.

مدارک این بخش نیز برای اشخاص حقیقی اینگونه است که یکی از مدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه) و برای اشخاص حقوقی شامل معرفی‌نامه رسمی سازمان مربوطه با درج شماره ملی به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده می‌شود.

کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه و بیمه نامه معتبر نیز باید وجود داشته باشد و تکمیل فرم درخواست رمز گشایی و در دست داشتن اصل کارت هوشمند سوخت جهت حذف رمز کارت هوشمند سوخت الزامی است.

همچنین مسئولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کردند رمز کارت‌های سوختی که جدید صادر شده است چهار رقم سمت راست کد ملی مالک خودرو است.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تاکید کرده که متقاضیان کارت سوخت فقط به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها