يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۷۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: یکی از مهمترین تکالیف ما طی ۴۰ سال گذشته انتخاب‌های ما است که در انتخاب خود تکلیف را به درستی انجام نداده ایم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری چهارشنبه شب در ویژه برنامه وادی عشق که به مناسبت شهادت امام جواد (ع) در امامزاده سلطان امیراحمد بن موسی المبرقع برگزار شد گفت: عنایت‌های خداوند به بندگانش بر اساس لیاقت آن‌ها است و هیچکس به اندازه خدا از لیاقت بندگانش خبر ندارد.

وی افزود: خداوند در آیه ۱۲۴ سوره مبارکه انعام می‌فرماید؛ «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ» خدا از همه بهتر و بیشتر می‌داند چه کسی لیاقت پیامبری و امامت و ولایت و شهادت و معیت با اولیای خدا را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: برخی جزء انبیا نیستند، اما در معیت انبیا هستند و این لیاقت و شایستگی را دارند که در قیامت در کنار انبیای الهی بنشینند و در معیت آن بزرگواران باشند.

وی ادامه داد: شهدا و علمای صالح در معیت انبیا و اولیا قرار دارند و این راه برای ما بسته نیست و هرکس اطاعت خدا و پیامبر خدا را داشته باشد می‌تواند در معیت انبیا و اولیا قرارداشته باشد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدا علاوه بر گرفتن منصب معیت انبیا به منصب واسطه مردم و واسطه نصرت دین رسیدند، بنابراین چون خداوند می‌خواهد به بندگان خودش نصرت بدهد شهدا این واسطه گری را برعهده گرفتند و امروز هر کس در هر کجای دنیا هدایت می‌شود و در هر کجای دنیا دین خدا یاری شده است به برکت خون شهدا است.

وی افزود: کاسب نیز می‌تواند به منصب، «الکاسب حبیب الله» برسد به شرطی که قیمت اجناس خود را به چندین برابر قیمت اصلی نفروشد و گران فروشی که جنس درجه دو را به جای درجه یک و درجه سه را به جای درجه دو می‌فروشد کاسب شیطان است و کاسب حبیب خدا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: اختلاس و احتکار گر کاسب و حبیب خدا نیست و کاسب شیطان است، از این رو منصب حبیب الله را به کاسبی می‌دهند که لیاقت آن را داشته باشد و این در حالی است که خداوند در آیه ۳۰ سوره بقره منصب خلیفه اللهی را به همه بندگان خودش پیشنهاد داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری لیاقت را مقدمه عنایت‌های الهی دانست و گفت: لیاقت براساس اطاعت از خدا و پیامبر خدا است و منشا لیاقت براساس اطاعت است.

وی در ادامه از سوره مبارکه نور به عنوان سوره حیا و عفت نام برد و با توصیه به بانوان برای توجه به تلاوت این سوره، اظهار داشت: خداوند دراین سوره می‌فرماید زمانی که انسان را خلق کردم نور و آیه و نشانه‌ای در وجود بانوان به نام گوهر حیا و عفت را گذاشتم.

به گفته وی اگر انسان گوهر حیا را در وجود خود حفظ کند این گوهر در وجودش فیلتر خواهد شد و هر صحنه‌ای را نگاه نخواهند کرد و آن‌هایی که چشم خود را آزاد گذاشته اند گوهر حیای چشم آن‌ها از بین رفته است و لیاقت دیدن امام زمان را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: اگر امروز دشمن حیا و عفت ملت ایران را هدف قرار داده است برای این است که می‌داند زمانی که حیا و عفت در کشور بود ۲۳۶ هزار شهید در دامان مادران آن‌ها تربیت شدند.

به گفته وی اگر گوهر حیا و عفت از زنان و مردان جامعه‌ای گرفته شود چنین جامعه‌ای اطاعت و لیاقت و منصب شهادت نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سرتاسر زندگی امام جواد (ع) حیا است، افزود: اگر گوهر حیا را که خداوند از ابتدای خلقت در وجود انسان گذاشته است را حفظ کند، لیاقت خواهد داشت و زمانی که لیاقت داشته باشد منصب امامت نیز به او خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه اگر مسؤولان طی ۴۰ سال گذشته در تکالیف خود اهمال نداشتند امروز در کشور شاهد این همه مشکلات نبودیم گفت: یکی از مهمترین تکالیف ما طی ۴۰ سال گذشته انتخاب‌های ما است که در انتخاب خود تکلیف خود را درست انجام نداده ایم.

وی ادامه داد: مشکلات کشور از اسلام و انقلاب و ولایت نیست بلکه از انتخاب‌های ما است چرا که وقتی در انتخاب‌های خود همشهری و فامیلی و رفیق بازی را در نظر بگیریم به این معنی است که تکلیف خود را درست انجام نداده ایم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: اگر در انتخاب‌های خود تکلیف خود را درست انجام می‌دادیم و مسؤولان نیز در انتصاب‌ها و بودجه ریزی و مدیریت‌های خود تکلیف خود را درست انجام داده بودند امروز شاهد این همه مشکلات در جامعه نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ریشه اختلاس‌ها را از بی حیایی و بی لیاقتی انسان دانست و گفت: اگر انسان خدا را در نظر بگیرد کم نخواهد گذاشت و کم نخواهد آورد و گام در راه خلاف نخواهد گذاشت.

وی افزود: گوهر حیا و عفت به ما توفیق اطاعت می‌دهد و انسان را در مسیر بندگی خدا حفظ می‌کند و اگر حیا و عفت در بعد فردی و خانوادگی و اجتماعی حفظ شود به ما لیاقت خواهد داد و اگر لیاقت پیدا کردیم به ما امامت را خواهد داد و به امامت که رسیدیم ظهور محقق می‌شود، این قاعده کار خدا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها