يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۷۱۶
زمان انتشار: ۱۶:۳۷     ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
مرکز پزشکی حج جمهوری اسلامی ایران، هویت دو زائری را که در روزهای اخیر به دلیل بیماری در شهرهای مکه و مدینه درگذشتند، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، محمدتقی حلی ساز، رییس مرکز پزشکی حج، گفت: زائران یادشده یک مرد و یک زن از استانهای اصفهان و خراسان جنوبی بودند که بر اثر ایست قلبی فوت کردند.

به گزارش ایلنا او افزود: هویت مرد زائر، «اصغر مکتوبیان» ۵۶ ساله از کاروان ۱۳۳۲ اصفهان بود که حوالی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه این هفته -نهم مرداد -در هتل حیات العالمی شهر مدینه منوره درگذشت.

رییس مرکز پزشکی حج، هویت زائر دوم را خانم «صاحبجان شاهی» ۵۷ ساله از کاروان ۳۹۰۱۳ شهرستان طبس خراسان جنوبی بیان کرد که بامداد سوم مردادماه پس از تشرف به مسجدالحرام و ادای فریضه نماز صبح در هتل دارسادن مکه مکرمه به خواب ابدی فرو رفت.

به گفته منابع مطلع، شوهر و پسر این زائر نیز در سفر حج تمتع او را همراهی می‌کردند.

علی رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت نیز گفت: هر دو زائر یادشده، قبلا در ایران عمل قلب باز انجام داده بودند و به دلیل همین عارضه، جان باختند.

او افزود: با موافقت خانواده های زائران یادشده، یکی در مدینه و دیگری در مکه دفن شده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۸۰ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی تا بامداد امروز جمعه با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به سرزمین وحی منتقل شده اند.

این پروازها تا ۱۴ مرداد برای انتقال بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی ادامه دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها