أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۷۱۸
زمان انتشار: ۱۷:۵۱     ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
یک شرکت اسلحه‌سازی در ایتالیا اعلام کرد که به مدت 18 ماه صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، شرکت اسلحه‌سازی «Rwm Italia S.p.A» که زیر مجموعه شرکت «راین متال» آلمان محسوب شده و در ایتالیا فعالیت می‌کند، امروز (جمعه) اعلام کرد که در راستای اجرای قانون پارلمان ایتالیا، صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را قطع می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری الخلیج آنلاین، این شرکت که موشک‌های میان برد و دوربرد تولید می‌کند گفته است که به ارسال نامه‌ای به دیگر شرکت‌های ایتالیایی تصمیم خود مبنی بر توقف فروش سلاح به دو کشور مذکور که درگیر جنگ یمن هستند را به مدت ۱۸ ماه اعلام کرده است.

شرکت «Rwm» تأکید کرده که است که به تصمیم پارلمان و دولت ایتالیا برای تعلیق فروش سلاح به عربستان سعودی و ایتالیا احترام می‌گذارد. پارلمان ایتالیا در ۲۶ ژوئن گذشته (پنج تیر ماه) لایحه ممنوعیت فروش سلاح به دولت‌های ریاض و ابوظبی را از بیم استفاده این سلاح‌ها در جنگ یمن را تصویب کرد.

دولت آلمان نیز در فروردین گذشته اعلام کرده بود که ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرده است.

اما در انگلیس نیز علی رغم میل دولت این کشور، دادگاه تجدیدنظر لندن در ۳۰ خرداد گذشته حکم به توقف صادرات سلاح به عربستان را داد و دولت نیز اعلام کرده است که به این حکم اعتراض می‌کند اما تا آن زمان مجوز جدیدی را برای صادرات سلاح به عربستان صادر نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

با قتل «جمال خاشقچی» توجهات بین‌المللی به اقدامات «محمد بن سلمان» از جمله ادامه جنگ خونین یمن افزایش قابل توجهی یافته و گروههای حقوق بشری در بسیاری کشورها دولت‌های خود را برای قطع همکاری با ریاض در جنگ یمن تحت فشار قرار داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها