أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۷۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و قضایی مجلس از دریافت حقوق 50 میلیونی مدیران صندوق بازنشستگی و 30 میلیونی شهرداران خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به گزارش مربوط به حقوق های نجومی برخی مدیران و مقامات اظهار داشت: تنها کسی که این پرچم را برافراشته نگه داشته است مقام معظم رهبری است و فقط ایشان هستند که پیگیری این مورد هستند.

وی افزود: واقعیت این است که دولت لیستی به قوه قضائیه در خصوص حقوق بگیران نجومی ارائه نداده است و ظاهرا کار حقوق‌بگیران نجومی قانونی است، متاسفانه این افراد از خلأهای قانونی و یا تفسیر قانونی آن استفاده و حقوق نجومی دریافت کردند و در حقیقت ظاهر کارشان قانونی است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما انتظار داریم که مراجع ذیصلاح مانند شورای نگهبان یا سایر مراجع به این موارد رسیدگی کند. حالا که دولت و مجلس به این دستور مقام معظم رهبری لبیک نگفتند و  دیوان محاسبات هم گزارشاتی به مجلس نمی‌دهد و همچنان افرادی هستند که حقوق های نجومی همچنان دریافت می کنند لذا باید مراجع ذی‌صلاح ورود کنند.

وی ادامه داد: جالب این است که دیوان محاسبات به ما در این خصوص گزارش نداده است و تنها گزارشی که اجمالاً به صورت مختصر به قوه قضاییه آمده است از سوی اطلاعات سپاه بوده است؛ حتی دولت، وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور آنچنان گزارشی که حقوق های نجومی تا چه میزان دریافت شده به قوه قضاییه ارائه نداده‌اند.

ابوترابی همچنین عنوان کرد: حرف ما این است که اگر به قوه قضائیه هم اطلاع دهند عنوان می‌کنند که کارشان قانونی بوده است اما شورای نگهبان از آن جایی که اذن رهبری دارد باید این مسائل را در تایید صلاحیت ها لحاظ کند.

وی بیان کرد: براساس گزارشی که دیوان محاسبات درباره حقوق بگیران نجومی ارائه کرده، مشخص شده است که عمده این افراد نماینده نیستند و اتفاقاً نمایندگان در خصوص حقوق‌های نجومی اعلام موضع می‌کنند چرا که حقوق شان مشخص است اما در هر حال ممکن است نمایندگان از رانت استفاده کنند.

وی در ادامه ابراز تاسف کرد که هنوز اسامی حقوق بگیران نجومی به طور مشخص اعلام نشده است اما اخیراً رئیس صندوق بازنشستگی کشور که هیئت مدیره خود را مشخص و معرفی کرده است که چقدر حقوق می‌گیرند دیدیم که مبلغ ۳۰ میلیون، ۲۷ میلیون و ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین بیان کرد: شرکتهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی عموماً حقوق‌های فوق را دریافت می کنند، این اطلاعات ما مربوط به دو هفته گذشته است البته بسیاری از شهرداران نیز دیگر هم همین مبالغ را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: اکثر شهرداران ما در حال حاضر حقوقشان حدود ۳۰ میلیون تومان است البته این با بقیه دریافتی‌ها است، مهم فقط حقوق نیست برخی از شهرهای ما با سایر دریافتی‌های و سایر مواردی که دریافت می‌کنند حقوقشان حداقل ۲۲ میلیون تومان است که البته این درباره شهرهای متوسط و بزرگ صدق می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها