يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۷۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
حکم حبس‌های طولانی‌مدت، رد مال و انفصال از خدمات دولتی و عمومی برای متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس صادر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حکم حبس‌های طولانی مدت، رد مال و انفصال از خدمات دولتی و عمومی برای متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس صادر شد.

در این پرونده متهمان مهدی فتاحی نیا فرزند عثمان عضو هیأت مدیره شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس، مرتضی فتاحی نیا فرزند عثمان عضو هیأت مدیره شرکت و دل‌نیا فتاحی نیا فرزند عثمان مدیرعامل این شرکت به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ترتیب به تحمل ۲۵ سال، ۱۵ سال و ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

این متهمان که اعضای یک خانواده هستند، به استرداد همه اموال منقول و غیرمنقول کسب شده از محل کلاهبرداری، رد مال به شکات، پرداخت جزای نقدی معادل مجموع اموال و انفصال دایم از خدمات دولتی هم محکوم شدند.  

همچنین، متهمان ردیف چهارم تا هشتم به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای محاکمه شدند و عبدالنبی حسین پور فرزند الهیار به ۱۰ سال حبس، علیرضا اشرف تاری فرزند یداله به ۱۰ سال حبس، نسرین الهیاری فرزند رضا به ۱۰ سال حبس، اعظم کریمی فرزند غلامحسین به ۱۰ سال حبس و سمیه عفت دوست فرزند فیض اله به ۱۰ سال حبس محکوم شده اند.  

بر اساس رأی دادگاه شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، متهمان ردیف چهارم تا هشتم به استرداد وجوه سپرده گذاران مالباخته هم محکوم شده اند.  

۷ متهم متواری این پرونده هم به صورت غیابی محاکمه شده‌اند؛ با صدور احکام متهمان، شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس هم ابطال شده است و متهمان پرونده به مدت ۲ سال از دریافت کارت بازرگانی، ارز دولتی، ثبت سفارش، خدمات دولتی و عمومی و دریافت دسته چک و اسناد تجاری محروم شدند.این احکام قطعی است و تجدیدنظر ندارد.

در اولین جلسه دادگاه کیفرخواست متهمان پرونده کیمیا خودرو قرائت شد. در دومین جلسه دادگاه متهم پرونده کیمیا خودرو از پاسخ به سؤالات قاضی صلواتی طفره رفت.در  سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس به ریاست قاضی صلواتی و چهارمین جلسه دادگاه و پنجمین و آخرین جلسه دادگاه به این پرونده رسیدگی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها