يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۷۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با شروع بازار متشکل ارزی تا چند روز آینده، قیمت دلار کمتر خواهد شد که این موجب کاهش نرخ طلا و سکه می شود.
به گزارش پایگاه 598، هوشنگ شیشه بران در رابطه با وضعیت بازار جهانی طلا با توجه به نوسانات آن، اظهار کرد: قیمت جهانی طلا در روز گذشته همزمان با تصمیم گیری بانک مرکزی آمریکا با افزایش همراه بوده است، در حال حاضر اکثر سرمایه‌گذاران به دلیل سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در قبال کاهش نرخ بهره دچار تردید شده اند، به طوری که اونس جهانی در حدود ۱۴۲۰ تا ۱۴۴۰ دلار در تغییر و نوسان است.

وی افزود: با توجه به اینکه زمزمه جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین در بالابردن  تعرفه‌ها وجود دارد، این موضوع بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در رابطه با بازار داخلی طلا، گفت: در بازار داخلی با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی در قبال ثبات قیمت دلار، بازار طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده است، به طوری‌که نرخ سکه در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

وی پیش بینی کرد: با شروع بازار متشکل ارزی تا چند روز آینده، قیمت دلار کمتر خواهد شد که این موجب کاهش نرخ طلا و سکه می‌شود.

شیشه بران همچنین اظهار کرد: در حال حاضر فروشندگان طلا با بی‌ثباتی در خرید و فروش مواجه هستند و مردم بیشتر طلای خام و سکه خریداری می‌کنند، چرا که طلای ساخته شده به دلیل اجرت کمتر خریداری می‌شود.

وی در خصوص رکود شدید در بازار هنر اصفهان، توضیح داد: در بازار هنر، طلای ساخته شده با مدل و طرح‌های ایرانی و روز عرضه می‌شود و طبیعتاً در شرایط  کنونی استقبال از خرید طلای ساخته شده بسیار کم است.

وی در خصوص تاثیر ارز‌های دیجیتال بر بازار طلا، سکه و دلار، اظهار کرد: این مسئله بر بازار سنتی تاثیری نداشته، اما ممکن است که در آینده در سرمایه‌گذاری‌های جانبی تاثیرگذار باشد.

شیشه‌بران همچنین درباره وجود دلالان در بازار طلا و ارز، گفت: طبیعتا این موضوع از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی و اتحادیه طلا بررسی می‌شود و در حال حاضر حضور دلالان در بازار طلا رو به کاهش است.

وی همچنین درباره میزان فروش طلای خام در بازار اصفهان، اظهار کرد: آمار دقیقی از خرید و فروش طلای خام و معاملات سرپایی و کاغذی واحد‌های فروش طلا ندارم، همچنین بانک مرکزی مرجع رسمی آمار دقیق میزان فروش سکه در کشور است.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها