أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۸۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
ده‌ها تن از معترضان به روش‌های خشونت آمیز پلیس نانت، فرانسه در جریان درگیری با ماموران دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، مرگ "استیو مایا کانیکو" در یک فستیوال موسیقی محلی باعث شد تا اعتراضاتی علیه استفاده پلیس فرانسه از زور و خشونت صورت گیرد.

افسران پلیس از آب پرفشار و گاز اشک آور علیه صدها معترض در شهر نانت استفاده کردند که روز شنبه علیه استفاده پلیس از خشونت و زور دست به راهپیمایی زده بودند.

این اعتراضات در پی مرگ این جوان ۲۴ ساله انجام شد که جسدش روز دوشنبه گذشته در نزدیکی همان محلی کشف شد که آخرین بار زنده و در یک فستیوال موسیقی محلی در رودخانه لوآر به تاریخ ۲۲ ژوئن دیده شده بود. علت اصلی مرگ این جوان مشخص نیست اما در همان تاریخ پلیس برای متفرق کردن شرکت کنندگان در این فستیوال از گاز اشک آور استفاده کرد که در نتیجه آن بیش از ده‌ها تن خود را به داخل این رودخانه پرت کردند.

راهپیمایی صلح آمیز شنبه صبح که در جریان آن معترضان برای ادای احترام به داخل رودخانه دسته‌های گل انداختند و در سکوت آن را برگزار کردند، با یک راهپیمایی بزرگتر در مرکز شهر همراه شد که در آن ۱۷۰۰ تن حضور داشتند.

تصاویر برگرفته از این راهپیمایی نشان می‌داد که گروه‌های کوچکی با ماسکی بر صورت به برداشتن موانع، برپا کردن آتش‌های کوچک و پرتاب شی به سمت پلیس اقدام کردند. مقام‌های پلیس می‌گویند، حدود ۴۰ تن را در این اعتراضات دستگیر کرده‌اند که بیشتر آنها اشیایی را حمل می‌کردند که ممکن بود به عنوان سلاح یا برای انجام اقدامی خشونت آمیز مورد استفاده قرار گیرد.

در همین حال، مرگ این جوان ۲۴ ساله در نتیجه اقدامات خشونت آمیز پلیس فرانسه انتقادها و اعتراضاتی از جمله تجمع در پاریس را به همراه داشت اما خانواده این جوان از طریق وکیل خود خواستار آرامش شده و خود را از این خشونت‌ها مبرا دانستند.

در یک ماهی که از مرگ این جوان گذشت تصاویر وی با این نوشته که "استیو کجاست؟" همچنان در نانت خودنمایی می‌کرد.

وزیر کشور فرانسه نیز وعده داد تا درباره اقدامات پلیس شفاف‌سازی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها